مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

شناسایی استعدادهای هنرجویان مهمترین دستاورد جشنواره مهارتهای هنری شاخه کاردانش است

اراک(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری شاخه کاردانش که 23 تیرماه جاری در اراک برگزار می شود، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی استعدادهای هنرجویان مهمترین دستاورد جشنواره مهارتهای هنری شاخه کاردانش است

در پیام شهریار فولادوند آمده است: قلمرو جشنواره مهارت های هنری شاخه کاردانش شناسایی استعدادها و شایستگی های پایه هنرجویان و زمینه سازی برای رشد و توسعه صلاحیت های آنان جهت ورود به بازار کار است.

کشور جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ها، منابع و مزیت های ویژه و متنوعی دارد و هم اکنون برای رسیدن به اهداف حال و آینده ی کشور (توسعه همه جانبه و پایدار) در افق 1404 نیازمند نیروی کار بهره ور در تمامی حِرف و مشاغل برای بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

آموزش و تربیت فنی و حرفه ای با کیفیت،کارا و اثر بخش یکی از گزینه های اصلی برای این مهم است که با توجه به شرایط فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کشور، شرایط لازم کسب شایستگی ها و ایجاد صلاحیت های نیروی مجرب برای ورود به حِرف و مشاغل در سطوح ابتدایی و میانی را امکان پذیر می سازد.نیل به این مهم مستلزم طراحی و تدوین برنامه های متنوع توسط ستاد های تخصصی کشوری، استان ها، مناطق و مدارس می باشد، که یکی از برنامه های اثربخش در این حوزه برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی هنرجویان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش می باشد، چرا که قلمرو جشنواره مهارتهای هنری شاخه کاردانش شناسایی استعدادها و شایستگی های پایه هنرجویان و زمینه سازی برای رشد و توسعه صلاحیت های آنان جهت ورود به بازار کار است.

اکنون که میزبانی دوازدهمین دوره جشنواره کشوری مهارت های هنری هنرجویان شاخه کار و دانش به استان مرکزی محول شده است امیدوارم برایند این رخداد علمی توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی را محقق سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار