معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان

عدالت آموزشی حکم می کند تا فرصت های برابر آموزشی ایجاد شود

گرگان(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان در جلسه طرح کیفیت بخشی پایه اول ابتدایی گفت: عدالت آموزشی حکم می کند تا فرصت های برابر آموزشی ایجاد شود.

کد مطلب: ۸۳۶۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی حکم می کند تا فرصت های برابر آموزشی ایجاد شود

جلسه کیفیت بخشی پایه اول ابتدایی با هدف تببین اهداف و نقش حوزه های مختلف در عملیاتی کردن طرح، در سالن کنفرانس آموزش و پرورش گلستان، برگزار گردید.

سیده هما عقیلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان در این جلسه گفت: طرح ها و برنامه ها متناسب با نیاز و آسیب های موجود پیشنهاد و اجرا می گردد و آسیب شناسی وضعیت موجود آموزش و پرورش ابتدایی، بنده و همکارانم را ترغیب نمود تا با کمک سایر بخش ها و طی یک کار تیمی و گروهی طرح کیفیت بخشی پایه اول ابتدایی را با هدف کلی کیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری در پایه اول از طریق ایجاد فرصت های برابر آموزشی پیشنهاد و دنبال کنیم.

عقیلی ادامه داد: تحلیل مسائل آموزشی در حوزه ابتدایی منتج به این نتیجه شد که بنا به دلایل مختلف بیشترین مشکل در پایه اول ابتدایی است. وی از پایه اول ابتدایی به عنوان شروع رسمی تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: کیفیت بخشی در این پایه دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت در سایر پایه ها و دوره های تحصیلی را سهل تر ساخته و در کل ما را به دستیابی به اهداف مقدس نظام تعلیم و تربیت نزدیکتر می سازد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان افزود: در حوزه ابتدایی طیف وسیع و به عبارتی رنگین کمانی از دانش آموزان مختلف: نظیر دانش آموزان با نیاز های ویژه، دارای اختلالات یادگیری، دیرآموز و ... داریم و این گوناگونی کار ما را سخت تر و مسئولیت ما را خطیر تر می سازد.

عقیلی، مخاطبین این طرح را 5 گروه: اولیاء، معلمان، دانش آموزان، مدیران و کارشناسان ذکرکرد و گفت: در این طرح از طریق فعالیت های مختلف طی یک دوره 3 ساله ما به دنبال این هستیم تا در نهایت افت تحصیلی دانش آموزان کاهش یابد. وی ادامه داد: ما به دنبال تعدد طرح ها در آموزش و پرورش ابتدایی نیستیم بلکه معتقدیم باید طرح های موجود با ارتقای کیفیت بیشتر دنبال گردد زیرا معتقدیم اگر کیفیت افزایش یابد و ما به دانش آموزان مان مهارت های زندگی را مبتنی بر تعالیم دینی آموزش دهیم در نهایت این آموزش علمی و استاندارد سبب کاهش آسیب های اجتماعی، ترک تحصیل و جلوگیری از خیلی از مشکلات خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در این طرح ما به دنبال آموزش همکاران نیز هستیم و معتقدیم سرمایه انسانی در نهایت سرمایه اجتماعی را خواهد ساخت و ثمره این اقدامات در نهایت متوجه کل جامعه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار