امام‌جمعه یزد:

با از کالا های داخلی حمایت شود تا مشکلات کشور حل شود

یزد (پانا) - امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم هوشیاری و عدم واهمه نسبت به تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان در شرایط کنونی، گفت: حمایت از تولیدات داخلی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را در درازمدت حل می‌کند.

کد مطلب: ۸۳۶۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
با از کالا های داخلی حمایت شود تا مشکلات کشور حل شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، گفت: سه خصلت کم‌همتی، ناپختگی و سست‌رأیی آدمی را از رسیدن به کمال بازمی‌دارد و مانع رشد یافتن انسان می‌شود.

وی افزود: کسی که دارای همت کوتاه است و فقط جلوی خویش را می‌بیند و هیچ‌گاه با افق بالا نمی‌اندیشد؛ هیچ‌گاه به رشد دست نیافته و به تعالی دست پیدا نمی‌کند.

امام‌جمعه یزد با اشاره به‌ضرورت داشتن راهکاری مناسب برای برون‌رفت از مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که انسان را رشد می‌دهد و بالا می‌برد، همت بلند است و همچنین در مسائل و مشکلات یافتن راهکار از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چنانچه در راستای گره‌گشایی باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری بیان داشت: هیچ‌گاه نباید مشکل را سخت کنیم و ضروری است تا برای آن راهکار در نظر گرفته شود و مشکلات هیچ‌گاه نباید ما را ناامید سازد و درواقع نباید مشکلات را سخت و لاینحل بدانیم؛ چراکه در صورت نبود راهکار با شکست مواجه می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بابیان اینکه مدیران استان همیشه باید درصدد راهکار برای حل مشکلات باشند، تصریح کرد: واقعیت این است که مدیران نباید گره را گره کور ببیند؛ چنانچه ضرورت دارد تا بافکر، اندیشه، تعقل، تلاش و کوشش به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ‌گاه از فعالیت خود مأیوس نشوند؛ چراکه ناامید شدن انسان را زمین‌گیر می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری و عدم واهمه نسبت به تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان در شرایط کنونی، عنوان کرد: در همه کارها باید فکر اساسی کرد و همچنین درواقع مدیریت در هر کاری نیاز به تصمیم‌گیری قاطع است و ضرورت دارد در این راستا اهتمام ویژه‌ای شود.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه هدف دشمنان ضربه زدن به انقلاب است، اذعان کرد: دشمنان درواقع اصل دین را مورد هدف قرار داده‌اند و همیشه درصدد این هستند که کشورمان را به خود وابسته سازند که این مسئله ایده‌ کلی استکبار جهانی است.

ناصری تأکید کرد: در شرایط کنونی در واقع ذهنیت‌ها را بایستی با همان لباس انقلابی بپوشانیم و دوباره به آن دوران بازگردانیم؛ چراکه دشمن در فضای مجازی دنبال از بین بردن اعتقادات مردم و نفوذ در عقاید فرزندان است و در پی این استا تا مردم را به سمت‌وسوی اهداف پوشالی خود سوق دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، ایجاد صنعت پوشاک را از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: این صنعت نیاز به هزینه و تکنولوژی زیادی ندارد؛ لذا اگر برای راه‌اندازی این حوزه اهتمام شود، بدون شک بسیاری از مشکلات جامعه کاسته می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: تکریم مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و باید در شرایط کنونی برای سرمایه‌گذاری مردم توجه ویژه‌ای کرد؛ همچنین حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را در درازمدت حل کند و بازار تولیدات ملی را رونق بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار