کاظمی: یکی از مطالبات سند تحول بنیادین فراهم کردن زمینه رشد دانش‌آموزان مناطق محروم و عشایری است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یکی از مطالبات سند تحول بنیادین را فراهم کردن زمینه رشد و تعالی دانش‌آموزان مناطق محروم، مرزی و عشایر دانست و از اهمیت برگزاری این اردوها گفت.

کد مطلب: ۸۳۶۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: یکی از مطالبات سند تحول بنیادین فراهم کردن زمینه رشد دانش‌آموزان مناطق محروم و عشایری است

مراسم افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی کشور ویژه دختران در اردوگاه شهید باهنر با حضور سیدابوالفضل رضوی، معاون رئیس‌جمهور در امور روستا و عشایر، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رسول پاپایی، مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش، علیرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: یکی از افتخارات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران خدمت به مناطق محروم و مرزی است که در طول ۴۰ سال خدمات ارزشمند و شایسته‌ای به مناطق روستایی و مرزی انجام شده که فوق‌العاده قابل توجه است.

او ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین رویکرد در سند تحول بنیادین رویکرد عدالت‌بخشی است و یکی از مطالبات این سند فراهم کردن زمینه رشد و تعالی دانش‌آموزان محروم مرزی و عشایر است. امیدوارم با کمک دستگاه‌های مختلف و مجمع خیرین به شاخص‌های مطلوبی برسیم.

کاظمی به نکته حائز اهمیت این اردو اشاره کرد و گفت: شما دانش‌آموزان در چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی سفیران ارزشمند اسلام در عرصه‌های مختلف هستید. شما مدافعان عرصه فرهنگ در مناطق مرزی در قبال تهاجم‌های فرهنگی خواهید بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: دولت و کشور امروزه به توجه و مشارکت بیش از پیش ما در تمام عرصه‌ها نیازمند است و ما هم در قبال این موضوع مسئول هستیم.

او ادامه داد: وضع سخت کشور می‌طلبد با احساس مسئولیت بیشتری به دولت کمک تا بتوانیم زمینه‌های توسعه کشور را مهیا کنیم.

کاظمی حضور دانش‌آموزان را در اجتماع بزرگ فرهنگی نمادی از وحدت، همدلی و همکاری برای کمک به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانست.

او گفت: در این اردو در کنار درس‌هایی که فرا می‌گیریم پیام وحدت و همدلی را در دفاع از مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی ایران به گوش تمام جهانیان می‌رسانیم.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوی مرزی گفت: امیدوارم در این اردو با برنامه‌های خوب پیش‌بینی شده برداشت‌های خوبی داشته باشید و با روحیه مفرح و شاداب به عنوان سفیران انقلاب، نظام و پیام‌آوران تعلیم و تربیت مروج فرهنگ عفاف و هویت ایرانی و اسلامی در نقاط کشور باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار