رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد:

طرح ویژه نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی و غیرصنفی از امروز آغاز شد

بیرجند (پانا) -رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن  و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از امروز( ۱۹ تیرماه) طرح ویژه بازرسی از مراکز صنفی و غیرصنفی استان آغاز شده است گفت: ۱۰ تیم بازرسی در نوبت صبح و  ۱۰ تیم بازرسی در نوبت عصر کار نظارت بر قیمت گذاری کالاها و خدمات را در واحدهای صنفی و غیرصنفی به عهده دارند.

کد مطلب: ۸۳۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح ویژه نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی و غیرصنفی از امروز آغاز شد

علی تهوری رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت و معدن و تجارت استان خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت طرح بازرسی و نظارت بر مراکز صنفی و غیرصنفی در استان برگزار شد گفت: طرح ویژه بازرسی از شنبه( شانزدهم تیرماه) در سراسر استان آغاز شده است که با هدف نظارت و کنترل بر قیمت‌ها با استفاده از توان اداره بازرسی سازمان صنعت، بازرسان اتاق اصناف و اداره تعزیرات حکومتی در حال اجرا می باشد.

تهوری گفت: از امروز، ۱۰ تیم بازرسی در مرکز استان، کار بازرسی از مراکز صنفی و غیرصنفی را انجام خواهند داد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: تمام واحدهای صنفی و غیرصنفی می بایست نرخ نامه‌های مصوب را در معرض دید عموم شهروندان قرار دهند ونیز نسخه ای از فاکتور خرید کالای خود را جهت بازرسی بازرسان اداره صنعت، نگهداری کنند.

وی افزود: تمام واحدهایی که در سطح استان کالاها را عرضه می‌کند، می بایست نرخ کالاهای خود را در اختیار بازرسان سازمان صنعت قرار دهند تا در سامانه ۱۲۴ نگهداری شود.

تهوری با اشاره به اینکه عموم شهروندان می توانند شکایت خود را به این سامانه اعلام کنند، گفت :با ثبت قیمت مصرف کننده و ایجاد بانک اطلاعاتی، قیمت ها توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان صنعت ،معدن و تجارت بازرسی می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تخلفات خاص با حضور ناظرین و بازرسان اداره تعزیرات حکومتی در محل پیگیری خواهد شد تا بازدارندگی بیشتری را شاهد باشیم.

وی در خصوص بازرسی های انجام شده از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی تاکنون در خراسان جنوبی انجام شده است که طی این بازرسی ها، ۳۹۱ پرونده به ارزش ۲ میلیارد و سیصد میلیون ریال به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است که بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل رسیدگی به شکایات به شاکیان عودت شده است.

تهوری در پایان با اشاره به اینکه ۶۴۳ تماس از ابتدای سال تاکنون با سامانه ۱۲۴ گرفته شده است، گفت: در طی شکایات واصله از سوی این سامانه، ۱۲۵ پرونده تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار