جام جهانی 2018؛ پرواز خروس‌ها به فینال جام بیست و یکم

تهران (پانا) –اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 با شکست بلژیک به پایان رسید.

کد مطلب: ۸۳۶۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جام جهانی 2018؛ پرواز خروس‌ها به فینال جام بیست و یکم

در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک در ورزشگاه شهر سنت پطرزبورگ با قضاوت آندرس کوئنها از اوروگوئه به مصاف هم رفتند.

نیمه اول/ فرانسه صفر - بلژیک صفر

بلژیک همانطور که انتظار میرفت مانند دیدارهای قبل خود با فوتبال مالکانه و سیستم دفاعی وارد زمین شد و نگاهش به ضد حملات و استفاده از تکنیک هافبک‌هایش بود.

برتری فرانسه در 45 دقیقه اول بازی کاملا مشهود بود و شاگردان دیدیه دشام فوتبال بهترین از حریف اجرا کردند اما از یازده موقعیت گلی که در نیمه اول برای خروس‌ها ایجاد شد هیچکدام راهی به دروزاه کورتوا نداشت تا بازی در پایان 45 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد. این تعداد حمله از سوی فرانسه در حالی بود که بلژیک تنها موفق به خلق 3 موقعیت گل در این نیمه شد.

نیمه دوم/ فرانسه یک - بلژیک صفر

گل: اومتیتی (51)

هرچند شروع بازی در این نیمه مانند 45 دقیقه اول بود اما گل زودهنگام اومیتی جریان را تغییر داد. دقیقه 51 ارسال آنتوان گریژمان با ضربه سر اومتیتی تبدیل به گل اول بازی شد تا بلژیکی‌ها وادار شوند به تعداد حمله‌های خود برای جبران مافات اضافه کنند.

عقب افتادن بلژیک جریان بازی را کمی دچار تغییر کرد. تیم مارتیز در دقایق باقی مانده چهره برتر زمین بود و در حالی که تمام قدرت خود برای جبران تک گل را به کار برده بود، فرانسه سیستم بازی بلژیک در نیمه اول را پیاده کرد و رو به فوتبال دفاعی با تیکه بر ضد حملات آورد اما فشار حمله‌های بلژیک با دفاع محکم فرانسه راه به جایی نبرد و در مقابل اگر درخشش کورتوا در چارچوب دروازه بلژیک نبود این تیم بدون شک خیلی زودتر از دقیقه 96 بازی را باخته بود.

بدین ترتیب فرانسه پس از جام جهانی 1998 یکبار دیگر به فینال جام جهانی رسید و حالا باید منتظر باشد تا بامداد پنجشنبه از بین دو تیم انگلیس و کرواسی کدام یک در فینال رقیبش خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار