دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تعیین شد

تهران (پانا) - دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعیین شد.

کد مطلب: ۸۳۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تعیین شد

به گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۱۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

پیش از دستور جلسه، حجت‌الاسلام روح‌الله شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: به منظور ایجاد سامانه نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دبیرخانه شورا با دستگاه‌ها و نهادهای آموزش عالی مکاتبه صورت گرفته و مقرر شد با مهلت مشخص شاخص‌های مربوطه دسته‌بندی و به کارگروه مربوطه ارائه شود.

در ادامه، نامه هیأت عالی جذب پیرامون تعیین دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرائت شد و دکتر کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی، با اشاره به تبصره ۱ ماده ۴ مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به عنوان دبیر پیشنهادی معرفی کرد که توسط اعضا تصویب شد.

دستور جلسه ۳۱۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، «پیگیری میزان و چگونگی اجرای اقدامات پیشران نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی» بود.

در این رابطه حجت‌الاسلام شاطری عنوان کرد: در جلسات گذشته این شورا، تعدادی از اقدامات مصوب نظام مدیریتی سند دانشگاه اسلامی جهت اجرا انتخاب و در جلسات دانشگاه اسلامی تصویب شده که برخی از آنها توسط دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی پذیرفته شده است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اقدامات مصوب گفت: دانشگاه اسلامی مطلوب، دانشگاه نظریه پرداز و کارآمد در تمدن نوین اسلامی ایرانی پیشرفت است که باید بررسی کرد دانشگاه‌های فعلی قادرند چه میزان از این هدف را تأمین کنند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: برای رسیدن به افق‌های مطلوب دانشگاه اسلامی به نظر می‌رسد ترمیم اساسی در ساختار فعلی دانشگاه‌ها نیاز باشد، هر چند این معنایش عدم کارآمدی فعلی دانشگاه‌ها نیست.

وی افزود: باید به میزان مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در ارتقای دانشگاه‌ها توجه داشته باشیم تا کارآمدی و پیشرفت دانشگاه مطلوب را سرعت ببخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار