رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد

دستگیری ۹۰۰۰ نفر با جرائم مواد مخدر از ابتدای امسال

تهران (پانا) - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری و جمع آوری بیش از ۹۰۰۰ نفر در ارتباط با جرائم مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۶۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۹۰۰۰ نفر با جرائم مواد مخدر از ابتدای امسال

به گزارش روابط عمومی پلیس، سرهنگ محمد بخشنده با تشریح گزارش عملکرد پلیس پایتخت در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: از ۱۵ فروردین ماه امسال تاکنون در مجموع بیش از دو تن و ۱۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله تریاک، حشیش و شیشه و ... کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: در همین زمینه هشت باند عمده مواد مخدر و ۴۲ قاچاقچی موثر شناسایی و دستیگر شدند و طی این مدت 9 هزار و 625 نفر از افراد مرتبط با مواد مخدر دستگیر یا جمع آوری شدند که از این تعداد شش هزار و 464 نفر، معتاد متجاهر بودند.

سیکل معیوب جمع‌آوری معتادان متجاهر

وی افزود: سیکل معیوبی در جمع‌آوری معتادان متجاهر وجود دارد. این افرادی که در طرح اخیر جمع‌آوری شدند اکثرا همان افرادی بودند که شش ماه قبل جمع‌آوری شده و به کمپ‌ها منتقل شده بودند اما با توجه به اینکه این افراد تنها شش ماه می‌توانند در کمپ‌ها بمانند، پس از آزادی از کمپ دوباره به خیابان بازگشته و از سوی پلیس مجدد جمع‌آوری شده و این روندی است که همواره تکرار می‌شود.

بخشنده با بیان اینکه در شهر تهران، نیاز به ایجاد وضعیت ۱۵ هزار نفری برای جمع‌آوری معتادان متجاهر داریم، گفت: باید بگویم که در بخش‌های مناطق هرندی، پارک شوش و .... مواردی از معتادان متجاهر وجود دارد که اگر زیر ساخت‌ها تامین شو،د می‌توانیم سریعا آنان را جمع‌آوری کنیم.

پلمب ۱۰۰ خانه و پاتوق معتادان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در ادامه از پلمب بیش از ۱۰۰ خانه در محله‌های شوش و هرندی در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: این خانه‌ها که اصطلاحا به آن خانه قرمز گفته می‌شود، هر کدام ۳۰ تا ۴۰ اتاق داشته و به ازای روزی ۱۰ هزار تومان اتاق‌هایش را اجاره می‌دادند که با هماهنگی مقام قضایی پلمب شد.

بخشنده افزود: تعدادی دیگر از این خانه‌ها نیز باقی مانده است اما با توجه به اینکه خانواده در آن ساکن است پلیس به منظور رعایت حقوق شهروندی فعلا آنها را پلمب نکرده تا پس از هماهنگی با بهزیستی و یافتن مکانی مناسب برای استقرار خانواده‌ها نسبت به پلمب این خانه‌ها نیز اقدام شود. امیدوارم با هماهنگی شهرداری تهران در زمینه این خانه‌ها اقداماتی انجام شود و درباره ایمن‌سازی و خروج معتادان از داخل آن اقدام شود.

این مقام انتظامی همچنین از دستگیری ۵۷ خرده فروش مواد مخدر در عملیات شب گذشته در تهران خبر داد و افزود: بسیاری از مجرمان با تصور اینکه دیروز تعطیلی رسمی بود گمان نمی‌کردند که دستگیر شوند اما عملیات شب گذشته به اجرا درآمد و این افراد دستگیر شدند.

وی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته یک باند تهیه و توزیع حشیش نیز با ۱۳۰ کیلوگرم حشیش در اتوبان آزادگان شناسایی و اعضای این باند دستگیر شدند. اعضای این باند ۱۳۰ کیلوگرم حشیش را در یک کامیون جاسازی کرده که در بزرگراه آزادگان این کامیون توقیف و اعضای آن دستگیر شدند. باندی دیگر نیز که ۵۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را با جاساز کردن در اتوبوس از کرمان به تهران منتقل کرده بود، شناسایی و منهدم شد.

بخشنده درباره پرونده دیگری که در روزهای اخیر به آن رسیدگی شده نیز گفت: پنج نفر از فروشندگان به نام و از عناصر اصلی توزیع مخدر شیشه نیز دستگیر شده و در مجموع ۱۱ کیلوگرم مخدر شیشه از آنان کشف و ضبط شد.

دستگیری حدود 30 تا 40 مواد فروش در اطراف مدارس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره دستگیری مواد فروشان در اطراف مدارس نیز گفت: این موضوع در تهران بسیار بسیار ناچیز بوده به‌طوری‌که در سال جاری حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از این افراد در پارک‌های اطراف مدارس شناسایی و دستگیر شدند.

وی درباره سخنان رئیس کمیته امداد درباره سرقت معتادان از صندوق‌های صدقات نیز گفت: معتادان برای تامین هزینه‌های مواد مخدر خود دست به سرقت می‌زنند که سرقت از صندوق صدقات نیز از جمله آنهاست اما پلیس قطعا با این موارد برخورد کرده و در صورتی که گشت‌های پلیس چنین مواردی را مشاهده کنند با آن برخورد خواهد شد.

بخشنده با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر در پایتخت در سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشت، گفت: تعداد دستگیری‌ها و جمع‌آوری معتادان نیز ۸۶ درصد رشد داشته است. در زمینه توقیف خودرو املاک قاچاقچیان نیز رشدی دو درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم و بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت متعلق به قاچاقچیان توقیف شده و بیش از ۲۰ باب باغ و املاک این افراد نیز توقیف شده است.

شناسایی 50 نقطه آسیب‌پذیر در تهران

به گفته وی، ۵۰ نقطه آسیب‌پذیر در حاشیه و داخل شهر تهران شناسایی شده است و پلیس با همراهی آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ... اقدام به اجرای برنامه‌های آموزشی و توجیهی برای دانش آموزان خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار