معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خبر داد

صدور «پروانه‌ تخصصی ازدواج» برای روانشناسان و مشاوران واجد شرایط

تهران (پانا) - معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از آغاز فعالیت ۲۰۰ مرکز مشاوره و ازدواج در سال جاری تحت نظر وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۶۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور «پروانه‌ تخصصی ازدواج» برای روانشناسان و مشاوران واجد شرایط

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد حاتمی ضمن اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: در چند سال گذشته تعامل دوطرفه‌ای بین این سازمان و وزارت ورزش و جوانان بوده که منجر به دستاوردهای زیادی در این زمینه شده که نتیجه آن ساماندهی امور مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج است.

حاتمی افزود: وزارت ورزش و جوانان در مورد مجوز مراکز خدمات مشاوره، همیشه پیشگام بوده است و مجوز مراکز برای امور مشاوره ازدواج و خانواده را این وزارتخانه صادر می‌کرد. پس از انعقاد تفاهم‌نامه، حدود ۲۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ویژه ازدواج و خانواده زیر پوشش وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند. اکنون حدود ۲۰۰ مرکز زیر نظر این وزارتخانه فعال هستند و گزارش کارشان به معاونت امور جوانان ارسال می‌شود. هرسال میزان مشاوره ازدواج و خانواده به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کرده است و این موضوع را مدیون تعامل دو طرفه بین سازمان نظام و وزارت ورزش و جوانان هستیم.

معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره صدور مجوز مراکز اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز بیش از ۱۳۰ مرکز که تقاضای صدور مجوز کرده و در نوبت هستند را صادر کنیم.

حاتمی افزود: امسال نیز نزدیک به ۲۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده زیر نظر وزارتخانه، فعالیتشان را شروع می‌کنند و اصرار داریم این تعامل بیشتر شده و فعالیت این مراکز تحت نظارت و برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای ساماندهی بهتر و بیشتر، صورت گیرد.

وی درباره نظارت بر مراکز مشاوره نیز افزود: بر اساس تفاهم با معاونت جوانان، نظارت تخصصی بر عهده ما و نظارت عمومی و کمی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است که به صورت مستمر انجام می‌‌شود. بر اساس قانون سازمان نظام روانشناسی کشور، نظارت تخصصی بر این مراکز برعهده این سازمان است و این سازمان برنامه ریزی وسیعی برای نظارت دارد و هیچ ارگان و نهادی از این نظارت مستثنی نیست.

حاتمی بیان کرد: کسانی که فعالیت مشاوره‌ای انجام می‌دهند چه مشاوره ازدواج و چه روانشناسی، نیازمند به روز شدن در اطلاعات هستند به همین خاطر در اولین گام قرار است بسته‌های آموزشی تهیه شود و بین تمام فعالان مشاوره و این بخش بسته‌ها تدریس شود، سپس این افراد با برگزاری آزمون و در صورت قبولی، کار مشاوره ازدواج را انجام دهند.

وی همچنین اشاره کرد: بر اساس تعاملی که وجود دارد، با وزارت ورزش و جوانان به طرحی رسیدیم که علاوه بر مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، پروانه‌های تخصصی به روانشناسان و مشاورینی که در حوزه ازدواج و خانواده پروانه فعالیت و کار دارند اعطا کنیم. اکنون بیش از ۵۰۰۰ روانشناس در کشور فعال هستند و بنا داریم با همکاری وزارت ورزش و جوانان به کسانی که واجد شرایط هستند پروانه تخصصی ازدواج بدهیم تا در همه مراکز افراد واجد صلاحیت مجاز به ارایه مشاوره تخصصی باشند. پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به بیش از ۱۰۰۰ نفر پروانه تخصصی ازدواج اعطا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار