دستورالعمل اجرایی تشکیل ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان ابلاغ شد

تهران (پانا) - اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در راستای رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل اجرایی تشکیل ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل اجرایی تشکیل ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان ابلاغ شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دستورالعمل اجرایی تشکیل ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان در فرایند ثبت‌نام سال تحصیلی 97-98 را به استان‌ها و مناطق آموزش‌وپرورش ابلاغ کرد.

در بخشی از این دستورالعمل آمده است؛

«شرایط اقتصادی جامعه و لزوم رعایت حقوق شهروندی، نظارت بیشتر بر فرایند ثبت‌نام را ضروری می‌سازد و لازم است اداره‌های آموزش‌وپرورش با نظارت فعال و هوشمندانه از هرگونه اقدامی که سبب تضعیف حقوق والدین و دانش آموزان می‌شود و بدبینی، سوءظن و بی‌اعتمادی مردم به‌نظام آموزشی را ایجاد می‌کند یا گسترش می‌دهد، جلوگیری نمایند. با توجه به اهمیت موضوع لازم است با متخلفین از قانون‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات و مفاد این دستورالعمل برخورد و نتیجه اقدام در سامانه تعیین‌شده در این دستورالعمل درج شود. برای ایجاد رویه واحد و فراگیر در فعالیت ستادهای نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان ستادهای نظارت استانی تشکیل شود و با توجه به مفاد این دستورالعمل در موضوع ثبت‌نام و در ارتباط با انواع مدارس علاوه بر رعایت قانون‌های آیین‌نامه‌ها، در جلب مشارکت مالی، مقررات و موارد قانونی را وجه همت خود قرار دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار