رسالت کنونی آموزش و پرورش کنکور نیست

ارومیه(پانا)- دیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: رسالت کنونی این نهاد کنکور نیست ولی در ارزیابی ها متاسفانه با این موضوع ارزیابی می شود.

کد مطلب: ۸۳۶۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رسالت کنونی آموزش و پرورش  کنکور نیست

ابراهیم محمدی در همایش معاونان آموزش متوسطه قطب یک کشوری در ارومیه افزود: در این نشست مقرر شده تا با بکارگیری برخی نیروها بازنشسته تا 14 ساعت در استان جبران کمبود نیروی انسانی در این نهاد انجام شود.

وی ادامه داد: بخشی از کمبود نیروی انسانی در این نهاد از طریق جذب از طریق استخد ام کشوری و بخشی از طریق بکارگیری نیروهای دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

محمدی گفت: در زمینه فضای آموزشی این استان نیازمند پنج هزار کلاس درس در حال حاضر است که دولت به تنهایی و بدون مشارکت خیرین قادر نخواهد بود این مشکل را حل کند.

وی بیان کرد: نهاد اموزش و پرورش هنوز به آن تعادلی که در آموزش و به ویژه در آموزش متوسطه نیازمند است نرسیده است.

محمدی اظهار امیدواری کرد تا با استقرار پایه دوازدهم و با ایجاد ثبات در سیستم شاهد ایجاد این تعادل بود.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که آموزش و پرورش با ان مواجه است عدم وجود سیستم آموزش و پرورشی مدون است و تغییر و تحولات و ازمون و خطا در صورت نبود سیستم مدون ادامه خواهد داشت.

محمدی بیان کرد: در سند تحول هم در خود سند و هم در مبانی آن اهداف مطلوبی تعریف شده است که رسیدن به آن اهداف نیازمند یک فرایند مشخص و مدون و راهبری شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز زیر نظامهای اجرای سند تحول تدوین نشده اضافه کرد: شتابزدگی در اجرای این سند از مهمترین اشکالات وارد به آن است چرا که بدون فراهم بودن زیرساختها اقدام به اجرای این برنامه ملی شد.

محمدی اضافه کرد: اجرای طرح هایی مانند نظام آموزشی 6.3.3 و امثال آن در حالیکه آموزش و پرورش در مسیر پیش رو با مشکلاتی مواجه است موجب شده تا با انبوهی از چالشها دست و پنجه نرم کند که این چالشها در کل کشور مشترک است.

وی گفت: با این همه مشکلات نظام اموزشی ما در حال رسیدن به بلوغ نسبی خود است و نیازمند یک برنامه ریزی است تا با ان اهداف اینده را درست راهبری کرد.

محمدی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان افزود: این موضوع وارد سال سوم اجرای خود شده است و می توان با تصمیم گیری ها مناسب اقدامات در خوری را انجام داد.

وی با اشاره به موضوع کنکور نیز اضافه کرد: رسالت کنونی این نهاد کنکور نیست ولی در ارزیابی ها متاسفانه با این موضوع ارزیابی می شود در حالیکه 80 درصد از عوامل تاثیر گذار در خارج از مجموعه حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار