در جلسه شورای سیاست‌گذاری المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸:

بطحایی: المپیاد زیست‌شناسی 2018 فرصتی برای درخشش آموزش‌وپرورش در سطح جهانی است

تهران (پانا) - جلسه شورای سیاست‌گذاری المپیاد جهانی زیست‌شناسی 2018 با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۵۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: المپیاد زیست‌شناسی 2018  فرصتی برای درخشش آموزش‌وپرورش در سطح جهانی است

به گزارش مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش و دست‌اندر‌کاران و متولیان برپایی این المپیاد در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد، درباره تدوین برنامه‌ها و سیاست‌گذاری المپیاد جهانی زیست‌شناسی 2018 تصمیم‌گیری شد.

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت این المپیاد تاکید کرد و آن را یک فرصت برای درخشش وزارت آموزش و پرورش در سطح بین‌المللی دانست.

بطحایی از همه معاونان خود خواست نهایت تلاش و کوشش را در اجرای این المپیاد داشته باشند.

بیش از 260 دانش آموز، سرپرست و همراه علمی از بیش از 60کشور جهان در بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی شرکت می‌کنند. این رویداد علمی در روز‌های 24 تا 31 تیر در تهران برگزار و آزمون‌های علمی المپیاد شامل دو آزمون نظری و چهار آزمون عملی در دانشگاه شهید‌بهشتی برگزار می‌شود.

از هر کشور حداقل 4 دانش آموز به همراه یک سرپرست و یک همراه علمی در المپیاد شرکت می‌کنند.

دوره قبلی المپیاد جهانی زیست‌شناسی در انگلستان برگزار شد که در آن دانش‌آموزان کشورمان به دو مدال طلا و دو نقره دست پیدا کردند. ایران از سال 1999 و در دهمین دوره به المپیاد زیست‌شناسی پیوست و از آن سال تاکنون در 19 دوره این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار