‍ افزایش جمعیت حیات وحش قوچ و میش در لارستان

شیراز (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد با اشاره به جمعیت قوچ و میش لارستان در فارس افزود: جمعیت این این حیوان در لارستان افزایش چشمگیری داشته است.

کد مطلب: ۸۳۵۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
‍ افزایش جمعیت حیات وحش قوچ و میش در لارستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، محمد علی سلمان پور اظهار داشت: با تاکید مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بر محافظت بیشتر از حیات وحش و رهنمون های کاربردی اداره کل، اقداماتی مانند احداث آبشخور و تامین یک دستگاه خودرو آبرسان انجام شد و با مشارکت انجمن زمین و زندگی علامرودشت و برپایی چادر های ویژه به منظور جلوگیری از زنده گیری نوزادان حیات وحش در منطقه شکار ممنوع "کوه هوا" افزایش چشمگیر حیات وحش را در این منطقه شاهد هستیم.

وی افزود: جمعیت امسال این حیوان به گونه ای است که روزانه حیات وحش بدون دوربین کشی قابل مشاهده است.

سلمان پور افزود: انجام گشت های شبانه روزی و بازدید روزانه از چشمه ها مانع از احداث کومه بر روی منابع آبی شده است و حیات وحش در امنیت کامل زیست می نمایند.

پراکندگی این قوچ را مناطقی از استان های فارس از جمله لارستان و استان بوشهر، هرمزگان، کرمان و بلوچستان است که درحال حاضر منطقه حفاظت شده هرمود فارس شناخته شده ترین زیستگاه قوچ لارستان است.

این گونه ، کمیاب ترین زیرگونه گوسفند وحشی در ایران است و در معرض خطر قرار دارد و یکى از آسیب پذیرترین قوچ و میش ها در ایران است و بر اساس فهرست سرخ اتحادیه جهانى حفاظت از جمعیت این حیوان رو به کاهش است.

شکارغیر مجاز، فروش و تجارت گوشت، تخریب زیستگاه از طریق (جاده سازى، اکتشافات نفتى و معدنى) چراى بى رویه و بدون مدیریت دام از جمله عوامل تهدیدکننده برای این حیوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار