اتباع پاکستانی شهرری از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند

شهرری(پانا)- رئیس بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: تمامی اتباع پاکستانی ساکن این شهرستان دارای پرونده پزشکی در خانه های بهداشت هستند و از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره مند می شوند.

کد مطلب: ۸۳۵۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اتباع پاکستانی شهرری از خدمات درمانی رایگان بهره مند می شوند

فاطمه تاجیک در این رابطه اظهار کرد: این خدمات درمانی شامل واکسیناسیون، ویزیت رایگان پزشکی، مراقبت های دوران بارداری، مراقب از کودکان و سالمندان، سالم سازی آب شرب و سایر آموزش های بهداشتی است.
وی در ادامه عنوان کرد: اتباع پاکستانی در صورت نیاز به خدمات پزشکی به راحتی و بدون پرداخت هزینه از خدمات نزدیکترین خانه های بهداشت بهره مند می شوند، ضمن اینکه تیم های سیارپزشکی شبکه بهداشت نیز به صورت مداوم به محل تجمع این افراد در سطح شهرستان مراجعه می کنند.
تاجیک با بیان اینکه شبکه بهداشت ری هیچگونه تبعیضی در ارائه خدمات بین ایرانیان و اتباع کشورهای مختلف قائل نیست، اظهار داشت: فضای آلوده محل زندگی، نبود زیرساخت های بهداشتی اولیه مانند آب شرب سالم و سیستم دفع فاضلاب و نبود آموزش های بهداشتی لازم، اتباع پاکستانی را در معرض انواع بیماری های عفونی و میکروبی قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه این اتباع در طول سال در مقابل بیماری هپاتیت واکسینه می شوند ادامه داد: آلودگی شدید محیط زندگی و سوراخ کردن گوش چند کودک با یک سوزن به خاطر آداب و رسوم غلط موجب ترویج بیماری هپاتیت در میان اتباع پاکستانی شده است.
/ خبرنگار : هانیه رمضانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار