کانون‌های ارزیابی شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس مستقر شدند

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی آموزش و پرورش: مدیران مدارس بعد از ارزیابی گواهی شایستگی حرفه‌ای دریافت می‌کنند

تهران (پانا) _ معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از استقرار کانون‌های ارزیابی شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس با هدف کشف استعدادهای رشد و توسعه در میان مدیران و ایجاد و تعمیق فضای رشد و یادگیری برای توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های ارزیابی شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس مستقر شدند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی گفت: «کانون ارزیابی شامل مشارکت در تمرین و شبیه‌سازی چندگانه است و با مشاهده و ارزیابی عملکرد افر اد در مقابل کارهای از پیش تعیین شده به وسیله یک تیم ارزیابی آموزش‌دیده در راه توسعه منابع انسانی گام بر می‌دارد.»

او افزود: «کانون ارزیابی از یک فرایند ارزشیابی بر مبنای ترکیب تمرین‌ها و شیوه‌هاست که از تجزیه و تحلیل کارها صورت گرفته استفاده می‌کند تا رفتار افراد را ارزشیابی کند و یک پروفایل از قو‌ت‌های افراد و نیازهای توسعه آنها بر مبنای عملکردشان بر روی، تمرین‌های ویژه به دست دهد.»

حمیدی ادامه داد: «خوشبختانه با حمایت‌های مسئولان استان‌ها در تجهیز و راه‌اندازی کانو‌ن‌ها ، نه کانون ارزیابی در استان‌های تهران و البرز کار سنجش شایستگی‌ها را به عهده دارند.»

معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی در ادامه گفت: «از آنجا که آموزش، بهسازی مهارت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس موجب ارتقای تضمین کیفیت می‌شود، مدیران مدارس بعد از شرکت در کانون‌های ارزیابی و سنجش و ارزیابی شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای گواهی شایستگی حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

او افزود: «ارزیابانی که انتخاب شدند و دوره‌های آموزشی و توجیهی لازم را طی کرده‌اند از طریق مشاهده و ثبت رفتار ارزیابی شوندگان، مصاحبه برای کشف توانایی‌های آن‌ها در انجام رفتار و ثبت اطلاعات لازم، طبقه‌بندی مشاهدات و اطلاعات جمع آوری‌شده بر حسب شایستگی‌های مورد نظر در کانون، رتبه‌بندی شایستگی‌های افراد و تبادل نظر با سایر ارزیابان، قضاوتی گروهی را درباره نیم‌رخ شایستگی فرد انجام می‌دهند.»

حمیدی در پایان گفت: «شایستگی‌های مدیران عبارت است از خصوصیات و رفتارهایی که منجر به اثربخشی آنان در محیط مدرسه شود. آنان با برنامه‌ریزی راهبری، تخصیص منابع، سازمان‌دهی افراد، رهبری، مدیریت عملکرد و ارزیابی و کنترل نقش مهمی در مسیر تعالی مدرسه دارند. سازمان‌هایی که از مدیریت مبتنی بر شایستگی به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند برای موفقیت سازمان قدم شایانی برداشته‌اند. مدیریت مبتنی بر شایستگی دارای اثر مثبت بر روی عملکرد سازمان و عملکرد کارکنان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار