رییس سازمان هلال احمر شهرری تاکید کرد :

هر خانواده یک امدادگر

شهرری(پانا)-  رییس سازمان هلال احمرشهر ری با اشاره به شعار هر خانواده یک امدادگر است، آن را مهم ترین هدف جمعیت هلال احمر برشمرد.

کد مطلب: ۸۳۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هر خانواده یک امدادگر

احمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: وظیفه جمعیت هلال احمر شامل چند بخش است، یکی حوزه امداد و نجات ،که در صورت حوادث و اتفاقات طبیعی باید همیشه آمادگی برای پاسخ گویی را داشته باشیم وبه عنوان مثال برف وکولاکی که قبل از عید در اتوبان تهران قم اتفاق افتادکه مردم درگیر آن شدند و ما به کمک آن ها رفتیم و همچنین خدمات رسانی به آسیب دیدگان سوانح غیر طبیعی مثل حوادث جاده ای نیز از جمله وظایف این جمعیت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به حوزه آموزش همگانی در این سازمان گفت: یکی از مهمترین کارهای سازمان ،آموزش همگانی در بین مردم و افزایش و گسترش آن است و عموم مردم می توانند با مراجعه به مراکز خاص مثل سرای محله، مسجد و ادارت برای ثبت نام و شرکت در کلاس های آموزشی به صورت رایگان اقدام نمایند.

احمدی در زمینه خدمات رسانی در حوزه جوانان خاطر نشان کرد: جوانان تا رده سنی 29 سال در کانون های مختلف می توانند عضو شوند،مثلا کانون های دانش آموزی در مدارس به خصوص طرح دادرس ( دانش آموز آماده در روزهای سخت) که چند سالی است شکل گرفته یکی از مراکز مهم آموزش این سازمان هستند.

رییس سازمان هلال احمرشهر ری تصریح کرد: در دو سال اخیر شهرری در قسمت دانش آموزی جزو تیم های اول استان و نماینده کشوری میباشد ومدرسه پسرانه کشاورز جود رتبه اول استان و صعود به مرحله کشوری و مدرسه راضیه شکرایی نیزمقام دوم تیم دختران را به دست آوردند.
احمدی در ادامه گفت: بچه ها آموزش می بینند و وارد جمعیت می شوند ما کانون های دانشجویی و کانون های شاخص آزاد را داریم که به معنای آن است که اگر فرد دانش جو و یا دانش آموز نباشد نیز می تواند با مراجعه به مراکز استان در کانون ها عضو شود و از خدمات، آموزش ها و برنامه های فرهنگی بهرمند شود.

وی در زمینه حوزه داوطلبان نیز اظهار کرد:تمام کسانی که رده سنی جوانی راپشت سر گذاشته اند و بالای 29 سال دارند می توانند وارد حوزه داوطلبان شوند و در شاخه های مختلف و خدمات ما بهرمند شوند و هم در امور داوطلبانه در کارهای ما حضور پیدا کنند.

احمدی گفت :در حوزه داوطلبان افراد میتوانندبه صورت خیر وارد جمعیت شوند و به صورت داوطلب در طرح های ما مثل همای رحمت که طرح هایی هستند که در شب های عید و ماه مبارک رمضان است از خیرین کمک گرفته و بسته های را برای کمک به نیازمندان دهند وکسانی که وارد حوزه داوطلب می شوند در بحث جمع آوری کمک های مردمی هم مشارکت دارند مثل حجم زیادی از کمک های مردم که برای کرمانشاه سرازیر شد .
/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار