در نشست با معتمدان و بزرگان طوایف شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان

وزیر کشور: راه توسعه کشور واگذاری اختیارات و ظرفیت‌های هر منطقه به مردم آن منطقه است

زاهدان(پانا)-وزیر کشور یکی از راهکارهای اداره کشور در زمان تحریم را استقلال بیشتر استانها معرفی و اعلام کرد به این منظور از سوی دولت ١٢٧ اختیار به استانداران تفویض شده است.

کد مطلب: ۸۳۵۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: راه توسعه  کشور واگذاری اختیارات و ظرفیت‌های هر منطقه به مردم آن منطقه است

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست با معتمدان و بزرگان طوایف شهرستان زهک، واقع در شمال سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: راه توسعه و پیشرفت کشور واگذاری اختیارات و ظرفیت های هر منطقه به خود مردم آن منطقه است.

وی بیان کرد: برای پیشرفت و آبادانی باید به سمت واگذاری اختیارات به مردم حرکت کنیم.

وزیر کشور گفت: پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران منافع برخی کشورهای چپاولگر را در منطقه به خطر انداخت به همین سبب سعی می کنند سایر کشورها را علیه ما تحریک کنند.

وی با اشاره به خشکسالی و وضع سخت مردم منطقه سیستان تصریح کرد: وضع اقلیمی در منطقه سیستان سخت و مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.

رحمانی فضلی بیان کرد: اقدامات و فعالیت‌های زیربنایی و توسعه‌ای باید براساس اقلیم و موقعیت های جغرافیایی هر منطقه انجام شود.

وی با اشاره به اهداف سفرش گفت: با توجه به اهمیت این سفر از چند ماه پیش با رئیس‌جمهوری مکاتبه و درخواست شد دستور بدهند دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصاد کشاورزی و تجارت ما را در این سفر همراهی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران اسلامی متعلق به مردم است و مسئولان نیز با رای مردم از طریق برگزاری انتخابات تعیین می‌شوند، تصریح کرد: کشور متعلق به همه ماست و باید آن را با همفکری و همدلی یکدیگر بسازیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: وضع بحرانی سیستان و بلوچستان محضر رهبر معظم رهبری گزارش شد و در این راستا طرح توسعه برای سه استان به ویژه این استان تهیه شد.

وی ادامه داد: دو کارگروه ویژه مرز در کشور تشکیل شده که یک کارگروه شورای توسعه‌ای شرق و غرب است و نه استان مرزی عضو آن هستند.

وزیر کشور افزود: یکی از اقدامات این کارگروه تقبل ریسک امنیتی سرمایه‌گذاری در این استان‌ها از سوی دولت است.

وی تصریح کرد: چنانچه سرمایه‌گذاران در مناطق مرزی از لحاظ امنیتی دچار آسییب شدند دولت ضرر آنان را می پردازد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در تصمیم‌گیری برای مرزها وضع امنیتی، تجاری، فرهنگی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود زیرامنافع مرز باید برای همه باشد.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم اگر نتیجه گیری شد که منافع مردم با مرز بیشتر تامین می‌شود، قطعا اقداماتی در این باره انجام خواهیم داد.

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در ٤٠ سال گذشته از عمر پر برکت انقلاب اسلامی با فراز و فرودهای زیادی رو به رو بوده است و با این حلال در حال پیشرفت است.

وی بیان کرد: برای توسعه مناطق محروم از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده می کنیم.

وزیر کشور گفت: نشست اقتصاد مقاومتی شورای تامین و شورای اداری استان امروز برگزار می شود که نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است در این وضع خاص کشور به سیستان و بلوچستان کمک کند افزود: اقدامات در حال اجرا در سیستان ززیربنایی و ماندگار است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید از دولت طرح های بزرگ و توسعه ای درخواست و همگان باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وزیر کشور گفت: همه می دانیم مناطق مرزی ما به ویژه سیستان و بلوچستان عقب‌افتادگی دارد که باید به آن رسیدگی کرد.

وی افزود: به دلیل ساماندهی نشدن درست مرزهای شرقی خسارت های بسیار بزرگی وارد شده است.

رحمانی فضلی گفت: سه میلیون اتباع خارجی در کشور سکونت دارند که هزینه‌های بالایی برای ما دارند اما به دلیل همسایگی این هزینه ها را قبول کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار