دفاع دبیرکل حزب موتلفه از مواضع روحانی

تهران (پانا) - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش نسبت به بسته پیشنهادی اروپا و نیز نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: دولت در برابر فریب برجامی اروپا محکم بایستد.

کد مطلب: ۸۳۵۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دفاع دبیرکل حزب موتلفه  از مواضع روحانی

به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: همانطور که رئیس‌جمهور به مرکل و ماکرون گفته اند، بسته پیشنهادی اروپا انتظار ملت ایران را برآورده نمی کند و در برگیرنده خواسته مردم ایران نیست. رئیس جمهور به حق گفته است که ایران خواهان جبران زیان خروج آمریکا از برجام از سوی اروپاست. بسته پیشنهادی اروپا در این مورد سکوت کرده است. ما از رویکرد اروپا مایوس هستیم.

وی تصریح کرد: از اظهارات وزیر خارجه و رئیس جمهور برمی‌آید که اروپائی‌ها پس از دو ماه معطلی یک برنامه عملیاتی روشن، با یک زمانبندی مشخص ارائه نکرده‌اند بلکه یکسری کلیات تحویل دادند که در متن برجام قوی‌تر و محکم‌تر وجود دارد. بیانیه ۱۰ بندی نشست کمیسیون برجام فاقد تضمین برای حفظ برجام است و از یک ادبیات مبهم و کلی و شعاری برخوردار است. به نظر می رسد اروپایی‌ها دنبال وقت کشی هستند.

وی ادامه داد: به عقیده ما اروپا دو ماموریت دارد؛ یک این‌که ایران را با وعده های تو خالی نگهدارد و دو این‌که ایران را در اتاق گفت‌وگو حفظ کند. ما باید متوجه این ترفند اروپایی‌ها باشیم؛ چراکه آن‌ها در بسته پیشنهادی و بیانیه ۱۰ بندی امتیاز و وعده چشم گیری به ایران نداده اند. لغو تحریم‌ها متن صریح برجام است. اصلاً در مورد لغو تحریم‌ها چانه زنی بی مورد است. رهبر معظم انقلاب در دوم خرداد۹۷ در دیدار مسئولان نظام ۶ شرط کلیدی برای ادامه برجام با اروپائی‌ها مطرح فرمودند؛ این شروط در بسته اروپا رعایت نشده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اروپا باید قبول کند موضوع اقتدار منطقه ای و ملی ایران اصولاً از بحث با آن‌ها خارج است. اروپا باید خرید نفت ایران و بازگشت سریع پول آن را تضمین کند. اروپا باید حق ایران را برای فعالیت هسته‌ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسد. اینها قسمتی از مواردی است که متاسفانه در گفت‌وگوها و بسته پیشنهادی به آن پرداخته نشده است.

وی با تجلیل از مواضع اخیر رئیس جمهور گفت: آقای روحانی گفته است اگر نفت ایران صادر نشود هیچ نفتی از خلج فارس صادر نخواهد شد؛ شاید این موضع‌گیری برای تضمین فروش نفت ایران باشد اما جمهوری اسلامی همواره نشان داده است برای حفاظت از منافع ملی خود از همه ابزارها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «اروپایی‌ها عملیاتی کردن تعهدات را به آبان موکول کرده‌اند» گفت: اروپائی‌ها امید دارند در آبان انتخابات سنا تغییری در سیاست ترامپ پدید آورد. این انتظار بیهوده است و بر فرض صحت نیز اصلا نمی‌توان در توافقات برجامی به آن تکیه کرد.

حبیبی با اشاره به موضع هفته گذشته فعالان سیاسی و رسانه ای در دفاع از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور و نیز موضع قاطع سردار سلیمانی در این باره گفت: امروز اتحاد ملت ایران برای مقابله با توطئه های آمریکا بیش از هر زمان دیگر است. امروز بین دولت و ملت در برخورد با شرارت دشمنان هیچ اختلافی نیست. لذا با تکیه به نیروی لایزال الهی در برابر توطئه های غرب می ایستیم و حق خود را با قدرت می گیریم. امید داشتن به اجرای حداقلی تعهدات برجامی اروپا هیچ مشکلی را حل نمی کند. آمریکا دنبال فروپاشی اقتصاد ایران است و اعلام کرده این کار را از طریق تشدید تحریم ها به منصه ظهور خواهد رساند. آمریکا باید بداند این آرزو را به گور خواهد برد.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت و سیاست های اقتصادی گفت: رئیس جمهور باید یک اقدام انقلابی برای مدیریت اقتصادی کشور بکند.

وی هم‌چنین با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در مورد آشفتگی بازار ارز و سکه اظهار کرد: موضوع در نظام اقتصادی کشور از طریق پائین آوردن ارزش پول ملی و بازی با برخی اقلام مثل طلا، مسکن و… عادی نیست.

حبیبی تصریح کرد: دولت و قوه قضائیه باید با واکاوی این پدیده جلوی توطئه های بعدی را بگیرند. دشمن با ایجاد اغتشاش در عرضه و تقاضا و نیز قیمت کالاها می خواهد به مردم و بازار ایران آسیب بزند. مسئولان باید جلوی این آسیب را بگیرند. خرید و فروش طلا توسط یک یا چند نفر عادی نیست. باید دید چه مقاصد شومی پشت سر این خریدها و عناصر وجود دارد.

وی با اشاره به فساد مربوط به واردات هزاران خودروی خارجی و سوء استفاده تعداد معتنابهی از شرکت ها از ارز دولتی گفت: قانون اختیار استفاده حداکثری از توان تولیدی کشور را به وزارت صنعت معدن و تجارت داده است تا از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود جلوگیری کرده و از تولید کالای ایرانی حمایت کند. چطور دولت و بخش خصوصی این حجم عظیم واردات را انجام داده اند در حالی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.

وی ادامه داد: چرا وزارت صنعت معدن و تجارت جلوی ثبت سفارش این کالاها را نگرفت. چرا قوه قضائیه بر اساس ماده۲۲ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور، با متخلفین این قانون برخورد نکرد. نباید اوضاع به گونه ای شود که نهادهای نظارتی وظایف کلیدی و قانونی خود را تعطیل کنند و فقط نظاره‌گر تخلفات که باعث اختلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود، باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اوضاع در سوریه، عراق و یمن چگونگی مقاومت ملت فلسطین را خوب توصیف کرد و گفت: جبهه مقاومت در برابر شرارت صهیونیست‌ها و غرب ایستاده است و هر روز پیروزی بزرگتری نصیب ملت‌های منطقه می کند.

وی با اشاره به توطئه اروپائی‌ها در مورد اخراج برخی دیپلمات‌های ایرانی به بهانه های واهی و دفاع و حمایت از منافقین در برگزاری مراسم علیه ملت ایران گفت: وزارت خارجه باید موضع قاطع در برابر برخی از کشورهای اروپائی و ادعاهای بی‌اساس آن‌ها بگیرد و در مورد حمایت فرانسوی‌ها از منافقین نیز با آن‌ها برخورد جدی کند.

وی در پایان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اظهار امیدواری کرد: با تکیه به فرهنگ ناب اهل بیت(ع) کشور از مشکلات پیش رو به سلامت عبور کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار