مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران: آموزش جامعه محلی، اساسی ترین زیر ساخت توسعه گردشگری است

تهران (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نسبت به آموزش جامعه محلی به عنوان اساسی‌ترین زیر ساخت توسعه گردشگری تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران: آموزش جامعه محلی، اساسی ترین زیر ساخت توسعه گردشگری است

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، دلاور بزرگ‌نیا در جمع شهرداران، بخشداران و دهیاران مناطق گردشگری استان تهران گفت: این آمادگی وجود دارد تا کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای آشناسازی و توانمندی جوامع محلی در میزبانی از گردشگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: اکنون تسهیل روند مراحل اداری در صدور مجوزهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دست اجراست که این مسئله بر مبنای توسعه اقتصاد گردشگری در مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

همچنین علیرضا جعفری معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در حاشیه این نشست گفت: توجه به مقوله‌های زیست محیطی و رعایت استاندارهای گردشگری پایدار از الویت‌های رسیدگی به صدور مجوز درخواست‌های تاسیس بوم‌گردی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، ورامین، شمیرانات و بخش کن شهر تهران بیشترین ظرفیت را در حوزه تاسیس و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد. به زودی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی از منفع سرشار توسعه گردشگری روستایی در دهیاری‌های این مناطق برگزار می‌شود.

جعفری افزود: میزان سرمایه‌گذاری اولیه در تجهیز و راه‌اندازی یک خانه روستایی به گونه‌ای است که جامعه محلی قادر به پرداخت آن است، همچنین توجیه اقتصادی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به گونه‌ای است تا یک درآمد پایدار را برای روستاییان ایجاد و در نهایت مانع حرکت جریان روستا به شهر شود.

در نشست کمیته هماهنگی بررسی مناطق نمونه گردشگری و رونق بخشی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان تهران که با حضور سیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار شد، دهیاران و بخش‌داران به مشکلات و موانع پیش روی توسعه گردشگری در مناطق خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار