برگزاری اختتامیه طرح مداخله فوری در کاهش پرخاشگری دانش آموزان

مشهد(پانا)_ مراسم اختتامیه طرح مداخله فوری در کاهش پرخاشگری دانش اموزان خراسان رضوی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۵۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه طرح مداخله  فوری در کاهش  پرخاشگری دانش آموزان

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز حوزه مشاوره و کنترل رفتار های افراد بسیار مهم است. بزرگترین مشکل خانواده ها و معلمان این است که در مورد اصول درست تعلیم و تربیت اطلاع کافی ندارند.
وی ادامه داد: اولویت اول ما در آموزش و پرورش کنترل و پیشگیری از اسیب های اجتماعی است.
وی گفت: اگر بخواهیم تعلیم و تربیت درستی داشته باشیم باید معلمانی برخوردار از بهداشت روانی درست داشته باشیم مشاور ما باید مشاور مجموعه مدرسه باشد و معلمان و خانواده هستند که نقش اصلی را دارند.
کاظمی با بیان اینکه تمرکز اموزش و پرورش بر توانمندسازی دانش اموزان در مهارت های لازم است گفت: توانمندی های مهارتی معلمان در برخورد با اسیب ها و ناهنجاری ها از نکات مهم دیگری است که باید مورد نظر باشد.

کاظمی گفت: غربالگری مرحله مقدماتی است و هنر و کار سخت ما در درمان پیشگیری اسیب های اجتماعی و ارتقا توانمندی ها در این زمینه است.
وی ادامه داد: پایه فعالیت های تربیتی ما در اموزش و پرورش باید ازمون سلامت روان باشد و این ازمون نیز باید یک اسیب شناسی فنی شود.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: پرخاشگری و خشم متاثر از ناکامی است که اگر همه ناکامی های اجتماعی سیاسی درسی و خانوادگی بر طرف شود اسیب های اجتماعی نیز کنترل می گردد.
وی ادامه داد: امیدواریم روز به روز بتوانیم با بر طرف کردن این ناکامی ها اسیب های اجتماعی را نیز کا هش بدهیم.
وی ضمن تشکر از همکاری سازمان دانش اموزی اداره مشاوره و دفتر آسیب های اجتماعی استانداری گفت: مداخله فوری در کاهش پرخاشگری دانش آموزان بخش اول این طرح بود و بخش دیگر ان که مربوط به دانش اموزان دختر متاهل هست که اجرا خواهد شد.

سمیه عسکریان رئیس اداره مشاوره اموزش و پرورش استان گفت: در این چهار سال با تلاش همکاران مشاور اطلاعات و امار طبقه بندی شده در زمینه سلامت روان جمع اوری و ارائه شد.
وی افزود: طرح مداخله فوری در رفتار های پرخاشگرانه دانش اموزان از دل این اطلاعات شکل گرفت.
وی با بیان اینکه کمبود عزت نفس و رفتار های پرخاشگرانه از آسیب های موجود است اظهار کرد: در این طرح 110 اموزشگاه پر اسیب در نواحی مشهد را انتخاب کردیم و3 هزار 850 نفر دانش اموز این مدارس پرسش نامه تخصصی را پر کردند و 35 نفر از بهترین درمانگران استان جمع شده و پروتکل درمانی را تنظیم و طراحی کردند. 700 جلسه درمانی در مراکز مشاوره اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار