گفت و گوی تفصیلی پانا با رتبه دوم پرسش مهر ۱۸ از آذربایجان شرقی

میلاد شریفی: راهنمایی استاد، طرح من را پخته‌تر و حرفه‌ای تر ساخت

تبریز(پانا)- میلاد شریفی، رتبه دوم کشوری پرسش مهر 18 از آذربایجان شرقی در رشته ی رسانه و فضای مجازی «وب‌نوشت» که استاد خود را بعنوان الگو و راهنما بسیار باسواد در زمینه علوم رایانه‌ای معرفی کرد ، گفت: راهنمایی‌های وی طرح من را پخته‌تر و حرفه‌ای تر ساخت.

کد مطلب: ۸۳۵۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
میلاد شریفی: راهنمایی استاد، طرح من را پخته‌تر و حرفه‌ای تر ساخت

در مقاله‌ی زیر به گفتگو با میلاد شریفی پرداخته شده است. او که دانش آموز پایه یازدهم تجربی از دبیرستان تیزهوشان استاد شهریار (دوره دوم) شهرستان تبریز است، تجربیاتش را با شما به اشتراک گذاشته است :

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید چه رتبه‌ای را از کدام شهر کسب کردید؟

من میلاد شریفی دانش‌آموز پایه یازدهم رشته تجربی از تبریز هستم و توانستم رتبه دوم کشوری در رشته رسانه و فضای مجازی «وب‌نوشت» در مسابقات پرسش مهر هجدهم را کسب کنم.

مهم‌ترین ویژگی شاخص که شما را در این زمینه به موفقیت رساند را چه می‌دانید؟

تسلط مناسب بر علم گرافیک از عوامل مهم این امر بوده است.

چطور شد با پرسش مهر آشنا شدید و در این رشته شرکت کردید؟

از طریق پوستر نصب شده در بولتن مدرسه، با پرسش مهر آشنا شدم و تصمیم به شرکت در این مسابقات گرفتم.

آیا سال های قبل نیز در پرسش مهر شرکت کرده بودید؟مقایسه ای با پرسش سال های قبل بکنید؟

خیر؛ من برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردم.

از ویژگی اهداف پرسش مهر به کدام‌یک بیشتر اهمیت می‌دادید؟

یکی از اهداف پرسش مهر، ترویج فرهنگ پرسش‌گری است که من اهمیت زیادی به آن می‌دهم زیرا موجبات تربیت نسلی آگاه را فراهم می‌آورد.

الگو و راهنمایی در این راستا داشته اید؟

بله؛ خانم مهرورز که واقعا استادی بسیار باسواد در زمینه علوم رایانه‌ای هستند، همواره با راهنمایی‌های ارزشمند خود، طرح من را پخته‌تر و حرفه‌ای تر ساختند.

چه منابعی برای پیشرفت کارتان استفاده کردید؟

از مطالب مرتبط به گرافیک که پیش‌تر خوانده بودم، استفاده زیادی کردم.

چه مدت برای این کار وقت گذاشتید؟

حدود سه هفته که در این بین، طراحی قالب و هماهنگی گرافیک و نوشتن کدهای مربوط، بیش‌ترین وقت را گرفت.

همکاری مدرسه و معلمان با شما در این خصوص چگونه بود؟

من از مدیریت دبیرستان‌مان تشکر می‌کنم که در کنار جو آموزشی حاکم بر مدارس سمپاد، فضایی ایجاد کرده‌اند که فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی و ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد و دانش‌آموزان در فضایی پویا در کنار تحصیل به این قبیل امور نیز می‌پردازند و حتی در مواقع لازم در برخی پروژه‌های پژوهشی و فرهنگی حمایت مالی نیز می‌شوند و معلمان هم مشوق و راهنمای دانش‌آموزان هستند.

تاثیر شرکت در پرسش مهر در روند تحصیلی شما خلل ایجاد نکرد؟

خیر، با برنامه‌ریزی مناسب، در کنار شرکت در مسابقات، اختلالی در روند تحصیلی‌ام ایجاد نشد.

لطفا مقداری از طرح خودتون در پرسش مهر و مطالبی که در وب‌نوشت استفاده کردید توضیح دهید؟

طرح من در این سری مسابقات بیش‌تر بر گرافیک مناسب و هماهنگی اجزای صفحه استوار بود و مطالبی هم که استفاده کردم، عاری از سخنان جناح‌گرایانه سیاسی بود و زبان گویای جامعه بود.

استفاده شما از اینترنت روزانه چقدر است؟

من روزانه کمتر از یک ساعت به وب‌گردی می‌پردازم و در شبکه‌های اجتماعی هم حضور فعالی ندارم.

برای آینده خودتان چه تصمیم دارید؟

تصمیم دارم در رشته‌های خوب تجربی پذیرفته شده و مشغول تحصیل شوم.

بعنوان یک دانش آموز فعال فرهنگی چه توصیه ای برای هم سن و سال های خود دارید؟

البته من کوچک‌تر از آن هستم که توصیه‌ای داشته باشم ولی یادآوری این نکته را ضروری می‌دانم که دانش‌آموزان در کنار پرداختن به امور درسی و آموزشی نیاز دارند به امور فرهنگی نیز اهتمام بورزند، زیرا یکی از وظایف اساسی وزارت آموزش و پرورش، تربیت است؛ تربیتی که تنها با آموزش حاصل نمی‌شود و می‌بایست دانش‌آموزان را در زمینه‌های مختلف به چالش وادارند؛ پس دانش‌آموزان بخصوص در مدارس سمپاد، باید بصورت جدی وارد عرصه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار