«رودررو» بررسی می کند: جایگاه صادرات در حمایت از کالای ایرانی

تهران (پانا) - مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت مهمان این هفته «رودررو» می شود.

کد مطلب: ۸۳۵۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
«رودررو» بررسی می کند: جایگاه صادرات در حمایت از کالای ایرانی

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، گفتگوی زنده تلویزیونی برنامه «رودررو» شبکه چهار سیما 18 تیر ماه با اجرای امیر اصلانخانی به نقد و بررسی«جایگاه صادرات در حمایت از کالای ایرانی» اختصاص یافته است.
بنابراین گزارش، برنامه «رودررو» شبکه چهار سیما دوشنبه شب میزبان مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و سیدحسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی می شود.
گزارش گمرک ایران جمهوری اسلامی ایران از عملکرد تجارت خارجی کشور در بهار امسال، نشان از مثبت شدن تراز تجاری ایران دارد.یکی از ویژگی‌های مهم تجارت خارجی کشور در بهار امسال ثبت الکترونیکی همه تشریفات صادرات و واردات در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است به گونه‌ای که اطلاعات تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی در این سامانه به تفکیک و با جزیی‌ترین موارد ثبت ‌شده است.این درحالی است که اجرای سیاست ارز تک‌نرخی و تخصیص آن از طریق سامانه نیما شرایط تازه‌ای را پیش روی تجارت خارجی و مدیریت منابع ارزی کشور قرار داده است.
حال باید دید، تدابیر اتخاذ شده چه میزان به صادرات کالای ایرانی کمک کرده و چه موانع و چالش‌هایی همچنان در مسیر صادرات وجود دارد؟ آیا سیاست واردات کالا متناسب با اصل حمایت از کالای ایرانی تدوین شده است؟ فعالان تجارت خارجی چه خواسته‌ها و مشکلاتی دارند؟
در برنامه رودرروی این هفته شبکه چهار سیما موضوع «حمایت از کالای ایرانی» از دریچه «تجارت خارجی» مورد ارزیابی قرار می گیرد.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و دوشنبه ها ساعت 21:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار