فرماندار بیجار:شورای توسعه روستایی در بیجار تشکیل می شود

بیجار(پانا)-فرماندار بیجار گفت:برای رفع مشکلات و موانع توسعه روستاهای شهرستان در هر بخش یک شورای توسعه روستایی با عضویت ائمه جمعه و جماعت،بخشداران،دهیاران،شوراهای اسلامی و نجبگان منطقه تشکیل می شود.

کد مطلب: ۸۳۵۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار بیجار:شورای توسعه روستایی در بیجار تشکیل می شود

علی اکبر ورمقانی عصر روز گذشته در شورای اداری این شهرستان که در شهر حسن آباد برگزار شد،بیان کرد:شورای توسعه روستا وظیفه دارد با شناسایی مشکلات و اولویت بندی آن ها،به ترتیب برای رفع موارد مهم و اساسی با همکاری و همیاری ادارات و دستگاه های خدمات رسان اقدام کند.

وی با اشاره به نقش سازنده و راهگشای تعاون و همکاری در رفع موانع و مشکلات افزود:مردم می توانند با ایجاد تعاونی ها با مشورت و همفکری بسیاری از مشکلات پیچیده را حل و فصل کنند و البته ایجاد تعاونی در بیجار با استقبال مناسبی مواجه نیست.

فرماندار بیجار با اشاره به ظرفیت های طبیعی معادن آهن در منطقه کرانی تاکید کرد:از برکت وجود این معادن در منطقه حسن آباد،باید بیش از 80 درصد کمک های مالی معدن در همان منطقه برای رفاه حال مردم صرف عمران و آبادانی شود.

ورمقانی یادآور شد:کمک های مالی که معادن به منطقه دارندباید در راستای مصوبات شورای توسعه روستایی و تحت نظارت دقیق آن ها در بخش های مختلف عمران و آبادانی هزینه شود.

رئیس شورای اداری بیجار با بیان اینکه در بحث اشتغال پایدار روستایی غفلت هایی صورت گرفته است،گفت:بخشداران و شوراهای شهر و روستا باید برای ایجاد استغال از ظرفیت های طبیعی و پتانسیل های موجود به بهترین طریق استفاده کنند.

وی با اشاره به شهرت جهانی انگور قرمز حسن آباد اضافه کرد:کیفیت برتر و شهرت این انگور قرمز در صورت توجه و همت مسئولان و مردم می تواند برای جوانان منطقه یک اشتغال پر سود و پایدار ایجاد کند.

ورمقانی اظهار داشت:برگزاری جشنواره انگور در شهر حسن آباد باید با هدف معرفی ظرفیت تولید انگور،بسته بندی و صادرات این محصول باشد که در این صورت می تواند در ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان موثر باشد.

امام جمعه حسن آباد هم در این جلسه گفت:این شهر از ظرفیت های اقتصادی مهمی همچون معادن سنگ آهن سطح زیر کشت گندم،تولید انگور قرمز و تولید صنایع دستی برخوردار است.

محمد باقر احدی با اشاره به پروژه های نیمه کاره این شهر تاکید کرد:پروژه شهرک صنعتی با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال ،کمپ گردشگری قم چقای با هشت میلیارد ریال،تصفیه خانه فاضلاب،زور خانه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی،استخر سر پوشیده و بسیاری طرح های دیگر از جمله مواردی است که در چند سال اخیر بدون پیشرفت و اعتباری جاری نیمه کاره رها شده اند.

شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار