مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خبر داد:

مراکز فراگیر کانون ، اعتماد به نفس افراد با نیاز های ویژه را بالا می برد

بیرجند( پانا) -مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تنها یک مرکز فراگیر برای کودکان با نیاز های ویژه وجود دارد، گفت: این مرکز به افراد معلول و دارای نیاز های ویژه این امکان را می دهد که بدون مشکل در فعالیت های کانون با سایر افراد مشارکت کنند که این باعث بالا رفتن روحیه خود فرد و نیز اعتماد به نفس خانواده وی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۵۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مراکز فراگیر کانون ، اعتماد به نفس افراد با نیاز های ویژه را بالا می برد

طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی در خصوص فعالیت های تابستانه مراکز کانون پرورش فکری که از اول تیرماه در مراکز و کارگاه ها آغاز شده است ، گفت: امسال 160 کارگاه فرهنگی ، هنری و ادبی که شامل کلاس های کاردستی ، نقاشی، سفالگری، شطرنج و داستان نویسی و ... می شوند ، در 12 مرکز خراسان جنوبی فعال هستند.

حمیدی ادامه داد: این کلاس ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت و در صورت تمایل و استقبال والدین و افراد از کلاس ها، تا پایان شهریور ماه کلاس ها در دوران تکمیلی ادامه دار خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 25 مرکز کانون که شامل 12 مرکز ثابت، 11 مرکز سیار روستایی و 2 مرکز پستی می شوند ، فعال هستند و 36 هزار عضو نیز از برنامه ها و خدمات کانون استفاده می کنند.

وی در خصوص کتابخانه های سیار سطح استان تصریح کرد: 10 کتابخانه سیار در شهرهایی از جمله بیرجند ، قاین ، بشرویه و طبس فعال هستند و هر کتابخانه سیار نیز 25 روستای اطراف هر شهر را به صورت هفتگی پوشش می دهند .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیتهای کانون برای پرورش استعداد های دانش آموزان و کودکان انجام می شود، گفت: در سال گذشته ، 51 عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی،موفق به اخذ رتبه های برتر در مسابقات فرهنگی و هنری ملی و بین المللی شدند.

حمیدی گفت: این مسابقات شامل جشنواره های رضوی که شانزدهمین دوره آن در سال 96 برگزار شد و نیز مسابقات نقاشی و ... که مرتبط با فعالیت های کانون هستند ، بوده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تنها یک مرکز فراگیر برای کودکان با نیاز های ویژه وجود دارد، گفت: این مرکز به افراد معلول و دارای نیاز های ویژه این امکان را می دهد که بدون مشکل در فعالیت های کانون با سایر افراد مشارکت کنند که این باعث بالا رفتن روحیه خود فرد و نیز اعتماد به نفس خانواده وی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت:در این مراکز وسایل تسهیل کننده امر معلولین و افراد دارای نیاز های ویژه فراهم است که از جمله آنها می توان به منطقه سطح شیب دار برای عبور ومرور ساده و آسان ویلچر افراد، کتاب هایی با خط مخصوص برای نابینایان و کم بینایان و سامانه های بهدید اشاره کرد.

حمیدی در پایان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم مرکز فراگیر فرهنگی وهنری شهرستان قاین را نیز راه اندازی و برای بهره برداری افراد مهیا کنیم.

مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک شهرستان بیرجند تنها مرکز فراگیر استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار