خوشنویسی زمینه ایجاد کسب و کار در تکاب است

ارومیه (پانا)- فرماندار تکاب با بیان اینکه بیش از ٥٠ هنرمند خوشنویس برجسته در این شهرستان فعالیت می کنند، گفت: وجود هنرمندان خلاق و گستردگی هنر خوشنویسی در این شهرستان زمینه ساز ایجاد کسب و کارهای جدید است.

کد مطلب: ۸۳۵۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
خوشنویسی زمینه ایجاد کسب و کار در تکاب است

علی مکرمی در آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی در این شهرستان افزود: هنرمندان خوشنویس تکاب در این رشته هنری زیبا سرآمد کشور هستند و می توان از این ظرفیت هنری برای ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه کسب و کارهای جدید استفاده کرد.
وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی، تکاب را از سایر شهرها متمایز کرده است، ادامه داد: با تقویت این عرصه هنری و حمایت از هنرمندان می توانیم به توسعه و کسب و کار مرتبط با این رشته هنری برسیم.
وی با اشاره به اینکه فرش دستباف و خوشنویسی تکاب باید یک موزه و نمایشگاه دایمی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد تا قلعه تاریخی اربابی افشار به نمایشگاه و موزه گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تبدیل شود.
مکرمی بیان کرد: جغرافیای هنر خوشنویسی تکاب در سراسر کشور گسترده و هنرمندان خوشنویس شهرمان در کشور نام آور هستند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب نیز در این آیین گفت: در این نمایشگاه بیش از ٥٠ اثر برجسته خوشنویسی از آثار محمدعلی قاضیان و محمود امیدی، از هنرمندان خوشنویس این شهرستان به نمایش درآمده است.
محمود نجفی افزود: در آثار ارائه شده در این نمایشگاه آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایاتی از ائمه اطهار، بخش هایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر نخعی و اشعاری از شاعران معاصر کشور در ٢ قالب نستعلیق و ثلث به رشته تحریر درآمده و آثار ترکیب، چلیپا، سطر و سیاه مشق زینت بخش این نمایشگاه شده است.
تاکنون چند هنرمند خوشنویس با درجه استادی از جمله مرحوم 'اباصلت صادقی' از تکاب به جامعه هنری کشور معرفی شده اند و آثار هنری خوشنویسان تکاب در نمایشگاه های معتبر استانی و کشوری به نمایش درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار