ساماندهی نیمی از زباله‌های مازندران با ساخت نیروگاه زباله‌سوز

ساری (پانا) - استاندارمازندران گفت:«در سال جاری باید تلاش شود تا با تکمیل طرح‌های نیمه تمام فراوری زباله، مشکل حدود یک هزار و 400 تن از پسماند استان بر طرف شود.»

کد مطلب: ۸۳۵۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی نیمی از زباله‌های مازندران با ساخت نیروگاه زباله‌سوز

محمد اسلامی در کارگروه مدیریت پسماند مازندران در ساری گفت: هم اکنون طبق آمار روزانه حدود 3 هزار تن زباله در مناطق شهری و روستایی این استان تولید می‌شود که در پیک مسافرت‌های تابستانی و نوروزی تولید زباله استان تا دو برابر افزایش می‌یابد.

او مهمترین برنامه اولویت‌دار خود را پس از انتصاب در کسوت استانداری مازندران برشمرد و افزود: تاکنون بخشی از این برنامه که ساماندهی پسماند در این خطه شمال کشور و جلوگیری از نابسامانی بوده محقق شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران محصور کردن محل دفن زباله، سرو سامان دادن به حجم ورود و خروج زباله ها در محل دپو، افزایش پیشرفت فیزیکی طرح های فراوری در دست اجرا و جمع آوری شیرآبه و جلوگیری از انتشار آن به آب های زیرزمینی را از برنامه های اجرایی در این مدت دانست.

استاندارمازندران گفت: طرح‌های در دست اجرا برای فراوری زباله در اکثر شهرهای استان شامل ساری، نوشهر و تنکابن در دست اجراست و طبق گزارش شهرداری‌ها نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تا مهرماه و ساری نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

اسلامی به شهرداری ساری که حدود 65 درصد از ماشین آلات نیروگاه زباله سوزش به استان حمل شد توصیه کرد تا با پیگیری هر چه سریعتر نسبت به انتقال مابقی تجهیزات زباله سوز به داخل کشور و نصب آن اقدام کند.

او اضافه کرد: مسوولان پسماند در استانداری مازندران باید کارکرد شهرداری‌ها را در امور پسماند به صورت روزانه پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: باید طرح تفکیک زباله از منازل در تمام شهرهای این استان با نظارت فرمانداران اجرایی شود.

اسلامی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداران، بخشداران و حتی شهرداران نیز باید براساس کارکردشان در تفکیک زباله صورت گیرد و کم کاری هر یک از این مدیران شهری در ارزیابی عملکردشان تاثیر گذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار