برگزاری کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی ، فرزندپروری و روش های پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان البرز

کرج (پانا) - معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی ، فرزندپروری و روش های پیشگیری اولیه از اعتیاد برای 50% از والدین دانش آموزان در البرز خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی ، فرزندپروری و روش های پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان البرز

فرشید علیزاده با اعلام خبر فوق افزود: والدینی که سبک فرزند پروری اشتباهی را برمی گزینند، نهایتا کودکی سرکوب شده با اعتماد به نفس پایین، پرخاشگر، ضد اجتماعی، منزوی، ناامید، وابسته و … پرورش خواهند داد. تجربه نشان داده است تربیت سالم بدون صرف هزینه ممکن نیست و نمی توان بدون صرف وقت و دانش، خواهان فرزندی موفق در زمینه های تحصیلی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و … بود، لذا هزینه آموزش هایی که از طریق مدرسه صورت می گیرند، بسیار کمتر و در عین حال تاثیرات آن بسیار عمیق تر و پایدارتر است.

وی افزود: آگاهی بخشی به دانش آموزان، مربیان و تکیه بر آموزش های مدرسه ای، نقش مهم و سهم بسزایی در برنامه های پیشگیری از سوءمصرف مواد و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی در ادامه به برخی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش البرز در راستای آگاهی بخشی به کارکنان، دانش آموزان و والدین آنها اشاره کرد و گفت: همگام با آموزش والدین، تمامی کارکنان استان البرز نیز در 370 دوره آموزشی، تحت پوشش آموزش مهارتهای ارتباط موثر با دانش آموز، شناخت عوامل محافظ وخطر و پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار گرفتند.

وی به نقش مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرده و همچنین از اجرای طرح های مدارس عاری از خطر، مقابله با آسیب های اجتماعی، مهارتهای مراقبت از خود در تمامی مدارس استان، طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار