در گفت‌وگو با پانا

مشاور اموربانوان آموزش وپرورش آذربایجان شرقی: دختران در پایگاه‌های اوقات فراغت هنرهای نمایشی آموزش می‌بینند

تبریز(پانا) - مشاور اموربانوان مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی از آموزش هنرهای نمایشی به صورت تخصصی و دوره های تکمیلی در برخی از پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مشاور اموربانوان آموزش وپرورش آذربایجان شرقی: دختران در پایگاه‌های اوقات فراغت هنرهای نمایشی آموزش می‌بینند

طیبه معرفت در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: تابستان زمانی است که دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی سالت حصیلی فاصله می‌گیرند و می‌توانند به انجام فعالیت‌هایی که مورد نظر و دلخواه خودشان است بپردازند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در امور بانوان با بیان اینکه اوقات فراغت زمان بیکاری نیست، بلکه یک تجربه با ارزش زندگی است، ادامه داد: با توجه به این که افراد امروزه با فقر حرکتی ناشی از تکنولوژی و تمدن عصر حاضر مواجه هستند و این نه تنها سبب ضعف‌های عضلانی و جسمی شده است، بلکه باعث نارسایی و اشکال خاص روانی نیز می‌شود. خالی بودن اوقات فراغت و یا دسترسی نداشتن به امکانات و برنامه‌های سالم سبب گرایش‌های غیر اصولی و کم‌ارزش و در مواردی ضد ارزش در افراد می‌شود.

پرداختن به علائق و پرورش استعدادها از اهداف مهم فعالیت پایگاه های تابستانی است

معرفت خاطر نشان کرد: آموزش وپرورش، در پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با زمینه‌سازی و ایجاد فضای امن و مورد اعتماد برای حضور دانش‌‍آموزان در پایگاه‌های تابستانی وارائه فعالیت‌های متنوع ورزشی، هنری، اجتماعی، ... نقش اساسی داشته و سالیان سال است توانسته گام‌های موثری در کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان، بردارد.

وی با تاکید بر اینکه: پر کردن اوقات فراغت دختران نوجوان از اهمیت خاصی برخوردار است تا آنها بتوانند در بهترین شرایط ممکن بهره کافی را از اوقات فراغت خود داشته باشند، افزود: فعالیت‌های متنوع ورزشی، هنری، اجتماعی، ... برای دختران در پایگاه‌های تابستانی اعم از مدارس، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی هنری فراهم شده است.

فضایی امن برای دختران در پایگاه های اوقات فراغت

مشاور امور بانوان مدیرکل در آموزش وپرورش استان گفت: با توجه به علاقمندی که هنرهای نمایشی، تئاتر و بازیگری در بین دختران فراگیر دارد مجاب شدیم تا فضای امنی را با حضور متخصصین متعهد و متدین هنرهای نمایشی، برای دانش‌آموزان فراهم کنیم تا نوجوانان علاقمند با ثبت‌نام و حضور در کارگاه‌های آموزشی نسبت به شناسایی استعداد خود در این زمینه موفق شوند و آن را تقویت کنند بدون اینکه بخواهند این علاقه و استعداد را سرکوب و یا تن به حضور در اماکن غیر مسئول و نا امن بدهند.

وی در ادامه افزود: پس در نظر داریم با هدف استعدادیابی هنرهای تخصصی، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی اقدام کنیم تا ضمن کشف استعداد به علایق و آرزوهای دانش‌آموزان در پایگاه‌های مورد اعتماد خانواده‌ها جامه عمل بپوشانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار