مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری فرصت بزرگی برای این شهر است

ارومیه (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: باید از فرصتی که برای ارومیه در ارتباط با معرفی کردن این شهر به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۰ در جهت شناساندن این شهر به خوبی استفاده کرد.

کد مطلب: ۸۳۵۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: انتخاب ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری فرصت بزرگی برای این شهر است

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به انتخاب شدن این شهر به عنوان پایتخت گردشگری در سال 2020 اظهار داشت: این حرکت خوبی بود که از سوی شورای شهر و شهردار این شهر صورت گرفت و باید از این فرصتی که به وجود آمده است به خوبی استفاده شود.

وی افزود: باید ظرفیت‌هاب استان به ویژه شهر ارومیه را به همه معرفی کنیم و توجه همه کشورها و دنیا را به سمت خود جلب کنیم و این مستلزم فراهم کردن شرایطی است که در تشکیل ستاد برنامه ریزی و اتاق فکری برای این موضوع ایجاد شده و نیازمند پروسه و فرآیندی است که باید طی شود.

جباری گفت: این موضوع به سازمان مرکزی منعکس شده است تا با طی مراحل قانونی خود در مجامع بین‌المللی تصویب گردد که به طور رسمی بتوان ارومیه را به عنوان پایتخت گردشگری اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هیچ شهری از ابتدا آمادگی لازم برای این‌که بتواند به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شود را نداشته است و طرح و تصویب این موضوع درواقع با این هدف بوده که همه سازمان های استان تمامی امکانات را بسیج کنند تا استان و این شهر بتواند به عنوان یکی از شهرهای گردشگری و توریست پذیر مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: در سال 2018 تبریز و همدان به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی و آسیایی مصوب شدند و این شهرها از قبل زیر ساخت‌های لازم را دارا نبودند و با تصویب و طرح موضوع سعی کردند تا شرایط لازم را برای پذیرایی و میزبانی از این موضوع را فراهم کنند.

جباری تأکید کرد: آذربایجان غربی در همه‌ی جلسات ستاد برنامه ریزی تبریز 2018 حضور مستمر داشته و یکی از برنامه‌های سفیران گردشگری آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی این بود که در قالب ١٤ تا اتوبوس به همراه ٣٥ نفر از هنرمندان صنایع دستی و گروه‌های فرهنگی و هنری و سایر افراد بودند، در طول مسیر از ١٥ استان کشور عبور کردند که مسیر این کاروان به ترتیب از زنجان به اصفهان و به سمت بوشهر و پس از آن قشم و در نهایت به سمت شمال شرق کشور رفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار