استاندار گلستان

نباید فرصت تجاری سازی فضاهای آموزشی از دست برود

گرگان(پانا)- قانون تجاری سازی فضاهای آموزشی یک فرصت خدمت برای آموزش و پرورش است و نباید فرصت تجاری سازی فضاهای آموزشی از دست برود.

کد مطلب: ۸۳۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نباید فرصت تجاری سازی فضاهای آموزشی از دست برود

دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان، با هدف بررسی تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل،به ریاست سید مناف هاشمی استاندار گلستان در محل سالن جلسات استانداری تشکیل گردید.

سید مناف هاشمی، استاندار گلستان در ابتدای این جلسه گفت: باید قدردان نقش معلمان عزیزمان باشیم زیرا کار سختی در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است.

استاندار گلستان در ارتباط با تجاری سازی فضاهای آموزشی اظهار داشت: ما به هیچ عنوان به دنبال این نیستیم که به یک فضای آموزشی که ممکن است سبقه فرهنگی نیز داشته باشد، آسیب بزنیم ولی مطابق با بند ه تبصره 9 قانون بودجه که یک ماده قانونی است به دنبال تغییر کاربری و تجاری سازی فضاهای آموزشی با رویکرد تحقق عدالت آموزشی هستیم.

هاشمی، در جهت عملیاتی کردن این ماده قانونی گفت: اعتقاد دارم که این قانون یک خدمت به آموزش و پرورش است و نباید این فرصت خدمت از دست برود. وی در ادامه خطاب به دستگاههای مختلف اظهار داشت: از این قانون تفسیرهای مختلف نداشته باشید و سعی کنید با آموزش و پرورش همراهی و به این دستگاه یاری رسانید. در ادامه مقرر گردید که 33 فضای آموزشی در کل استان گلستان،که قابلیت تجاری سازی دارد در جلسه بعدی آموزش و پرورش طرح گردد.

استاندار گلستان ادامه داد:فرمانداران،شهرداری ها و دفاتر راه و شهر سازی باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا معتقدم جهش در زیر ساخت آموزش و پرورش با این کار امکان پذیر است.

در ادامه جلسه راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش گلستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استاندار گلستان توجه به جذب بازماندگان از تحصیل و استفاده از تمام ظرفیت ها را در این زمینه یک ضرورت دانست و گفت: اگر در زمینه بازماندگان از تحصیل تلاش لازم را انجام ندهیم نتیجه آن در ظهور آسیب های اجتماعی بروز خواهد کرد.

وی ادامه داد:آمار و اطلاعات در این زمینه دقیق باشد و هدف گزاری شما در این زمینه بالاتر از متوسط کشور باشد.

هاشمی ادامه داد: باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود و علمای دینی و روحانیون نیز در این زمینه می توانند یاری رسان باشند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: باید بسته ای فراهم گردد تا همه اجزا و دستگاههای استان که می توانند کمک کنند در آن حضور داشته باشند و صدا و سیما نیز باید از طریق ساخت برنامه در این جهت کمک کند.

وی ادامه داد: فرمانداران به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان باید در جذب و نگهداشت و نظارت بر جذب بازماندگان از تحصیل تمام همت خود را به کار بندند.

هاشمی ادامه داد: اگر موضوع بازماندگان از تحصیل به دلایل اقتصادی باشد می توان از ظرفیت خیرین هم در جهت جذب آنها استفاده نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار