معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: امسال بیش از یک میلیون دانش‌آموز «نمون‌برگ 6 و 7» هدایت تحصیلی می‌گیرند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از صدور نمون‌برگ 6 و 7 هدایت تحصیلی برای بیش از یک میلیون دانش‌آموز در طول سال تحصیلی امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:  امسال بیش از یک میلیون دانش‌آموز «نمون‌برگ 6 و 7» هدایت تحصیلی می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی گفت: «با توجه به اتمام امتحانات و انجام اطلاع‌رسانی، آموزش و سنجش همه جانبه دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی امسال برای بیش از یک میلیون دانش‌آموز نمون برگ 6 و 7 هدایت تحصیلی صادر می‌شود.»

او افزود: «نمون برگ ورود به رشته تجربی و انسانی با توجه به حجم بالای متقاضیان بر اساس عملکرد تحصیلی در سه گروه اولویت الف،ب و ج تنظیم شده است و این بدین معناست که ابتدا بر اساس ظرفیت منطقه، دانش‌آموزان در گروه الف مشخص و در صورت انصراف دانش‌آموزان گروه الف (به علت ثبت‌نام در رشته‌های دیگر) گروه ب و پس از آن گروه ج در صورت وجود ظرفیت اقدام می‌کنند.»

کاظمی گفت: «در رشته ریاضی، معارف و کاردانش نیز در صورت کسب حداقل نمرات تحصیلی ثبت‌نام انجام می‌شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در شاخه فنی و حرفه‌ای نیز دانش‌آموزان بر اساس ظرفیت و پس از کسب کف نمرات با توجه به اولویت به گروه الف و ب تقسیم می‌شوند. ثبت‌نام در مدارس خاص، نمونه دولتی، شاهد، غیر انتفاعی و... پس از کسب کف نمرات براساس ضوابط خاص خود انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار