رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان خبر داد

پوشش 100 درصدی نوآموزان استان کردستان در برنامه سنجش

سنندج (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سال گذشته 100 درصد از نوآموزان استان تحت پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۳۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پوشش 100 درصدی نوآموزان استان  کردستان در برنامه سنجش

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در آئین افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان با اعلام این مطلب گفت: برنامه سنجش با هدف غربالگری، ساماندهی درست نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات بهنگام در حوزه درمان برای تمامی نوآموزان انجام می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: در تابستان سال جاری در سطح استان تعداد 15 پایگاه سنجش فعالیت دارند که تعداد 168 نفر نیروی تخصصی و مجرب در پایگاه های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش هر ساله با همکاری دستگاه های مرتبط در سطح استان اجرا می شود؛ گفت: امسال برای سومین سال متوالی نوآموزان پیش دبستان برای مداخله بهنگام همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار می گیرند و از پایان مرداد ماه کار سنجش پیش دبستانی ها نیز آغاز می شود.

رنجبر با بیان اینکه نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند؛ گفت: اگر در پایگاه های اولیه سنجش، نوآموزی مشکوک به مشکلاتی شناسایی شود به پایگاه تخصصی ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه شروع فعالیت پایگاه های سنجش سلامت از امروز در سطح استان آغاز خواهد شد؛ گفت: فعالیت این مراکز تا 15 شهریور ماه 97 ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار