در گفت‌وگو با دستیار زلاتکو کرانچار مطرح شد

روایت برنامه‌ها و نامهربانی‌ها برای طلسم‌شکنی 44 ساله فوتبال ایران

تهران (پانا) – حسرت حضور در المپیک برای فوتبال ایران به 42 سال رسیده است و این روزها زلاتکو کرانچار ماموریت دارد تا از رسیدن این حسرت به نیم قرن جلوگیری کند. سرمربی کروات تیم ملی امید ایران، تیم جوانی را به بازی‌های آسیایی خواهد برد تا هم ناکامی دوست صمیمی کارلوس کی‌روش را جبران کند و هم تیمش را در دیدارهایی سخت در مسیر آماده‌سازی پیش از شروع مسابقات انتخابی المپیک به زمین بفرستد.

کد مطلب: ۸۳۵۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روایت برنامه‌ها و نامهربانی‌ها برای طلسم‌شکنی 44 ساله فوتبال ایران

از آخرین حضور فوتبال ایران در المپیک 42 سال گذشته است و حسرت دیده شدن فوتبالیست‌های ایرانی در مهم‌ترین رقابت ورزشی جهان در آستانه 50 سالگی قرار دارد. این بار زلاتکو کرانچار کروات ماموریت رساندن تیم ملی امید ایران پس از 44 سال به المپیک را برعهده گرفته و قصد دارد ناکامی سرمربی‌های سابق از محمد مایلی‌کهن تا علیرضا منصوریان و محمد خاکپور را جبران کند.

اما پیش از آغاز مسابقات انتخابی المپیک توکیو، بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در پیش است و ماموریت اول که می‌تواند در آینده کرانچار مهم باشد این رقابت‌هاست. هدایت تیم ملی امید ایران در بازی‌های آسیایی 2014 با نظر کارلوس کی‌روش به نلو وینگادا پرتغالی سپرده شد و یکی از فاجعه‌بارترین نتایج تاریخ ایران در بازی‌های آسیایی با هدایت این سرمربی پرتغالی رقم خورد و حالا کرانچار باید پیش از درگیر شدن با المپیک برای این مسابقات برنامه‌ریزی کند.

رضا شاهرودی دستیار زلاتکو کرانچار در تیم ملی امید در گفت‌وگو با پانا از تمرینات تیم ملی ابراز رضایت کرد اما همچنان یک مشکل بزرگ در مسیر آماده‌سازی تیم ملی امید وجود دارد. برخی از باشگاه‌ها با این تیم همکاری نمی‌کنند و اجازه حضور بازیکنان خود در اردو را نمی‌دهند: «یکی از خواسته‌های ما که فکر می‌کنم به حق هم هست این است که باشگاه‌ها در رابطه با در اختیار گذاشتن بازیکنان با ما همکاری‌های لازم را انجام بدهند. تیم ملی امید تا آغاز بازی‌های آسیایی به اندازه کافی زمان ندارد و در این شرایط نمی‌توانیم بیشتر از این وقت‌کشی کنیم و باید به فکر موفقیت تیم باشیم.»

در حالی که پرسپولیس و استقلال شروع فصل سختی را به علت حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در انتظار دارند اما ملی‌پوش‌ها را راهی اردوی تیم ملی امید کردند تا حداقل کمک خود به این حسرت 44 ساله را انجام دهند. ولی تراکتورسازی که امسال نتوانست جواز حضور در لیگ قهرمانان را بدست آورد و در مقایسه با تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و سایپا برنامه‌ای سبک‌تر را پیش‌رو دارد از همکاری خودداری کرده و بازیکنان ملی‌پوش خود را به اردوی پیش فصل برده است.

به هر ترتیب و بدون بازیکنان تراکتورسازی برنامه‌های تیم ملی امید پیش می‌رود و قرار است تیم زلاتکو کرانچار پیش از شروع رسمی بازی‌های آسیایی 2018 سه مرحله اردو را در ایران، عراق و چین برگزار کند. شاهرودی درباره برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی امید پیش از شروع بازی‌های آسیایی توضیح داد: «تیم ما چند روز دیگر دو بازی دوستانه با تیم‌های لیگ برتری پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان در تهران خواهد داشت و بعد از آن راهی عراق می‌شویم تا در کربلا با تیم ملی امید این کشور مسابقه تدارکاتی داشته باشیم. در روزهای سوم و ششم مردادماه با امیدهای عراق دو بازی دوستانه خواهیم داشت و بعد از آن راهی چین می‌شویم تا در آن کشور هم اردوی تدارکاتی داشته باشیم و به سطح بالایی از آمادگی برسیم. ما بعد از این که با تیم امید چین بازی دوستانه داشتیم مستقیم راهی جاکارتا خواهیم شد تا آماده دیدار اول مرحله گروهی با عربستان شویم.»

کرانچار به نظر می‌رسد برنامه بلند مدتی را برای حضور در تیم ملی امید و نتیجه گرفتن در انتخابی المپیک مدنظر قرار داده و قرار است انتخاب بازیکنانش بر اساس شرایط سنی باشد که بتوانند در انتخابی المپیک هم بازی کنند. دستیار او از عدم حضور 3 بازیکن کمکی بزرگسال در بازی‌های آسیایی خبر داد و درباره لیست بازیکنان اعزامی به جاکارتا گفت: «قصد داریم در بازی‌های آسیایی جاکارتا با ترکیب زیر 21 سال خود راهی مسابقات شویم و مطمئن باشید آماده‌ترین بازیکنان در ترکیب این تیم بازی خواهند کرد. ما حتی در بازی‌های آسیایی جاکارتا از سهمیه سه بازیکن بزرگسال خود استفاده نخواهیم کرد.»

شاهرودی در پایان حرف‌هایش از تلاش ویژه کادر فنی تیم ملی برای طلسم شکنی و ممانعت از رسیدن حسرت فوتبال ایران به نیم قرن خبر می‌دهد و می‌گوید: «تیم ملی امید این روزها از نظر فنی شرایط خیلی خوبی دارد و بازیکنان خوبی هم کنار هم جمع شده‌اند. کرانچار هم مربی قابل قبول و کارنامه‌داری است و می‌تواند تیم را به بهترین شکل هدایت کند. تمام تلاش ما این است که بعد از 44 سال بتوانیم طلسم را بشکنیم و با رسیدن به المپیک توکیو برای ایران افتخارآفرینی کنیم. فوتبال ایران همیشه قدرت آسیا بوده و مطمئن باشید ما برای رسیدن به موفقیت و شکستن طلسم 44 ساله همه تلاشمان را انجام می‌دهیم»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار