نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:

آموزش و پرورش باید جزو سه اولویت کشور باشد/ خیرین مدرسه ساز الگوی انسان دوستی در جامعه هستند

سمنان (پانا) - نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید در جایگاه واقعی خود به عنوان یکی از سه اولویت کشور مدنظر مسئولان باشد.

کد مطلب: ۸۳۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید جزو سه اولویت کشور باشد/ خیرین مدرسه ساز الگوی انسان دوستی در جامعه هستند

احمد همتی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان تاکید کرد: مصرف گرایی در بخش های مختلف جامعه وجود دارد، یکی از این هدررفت‌ها در حوزه نیروی انسانی است که فقط با توانمندسازی نظام تعلیم و تربیتی می توان از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه فقط با بازگشت آموزش و پرورش در جایگاه یکی از سه اولویت کشور می توان نیازهای این حوزه را پاسخ داد، خاطرنشان کرد: جلوگیری از هدررفت نیروی انسانی در کشور تنها با توجه به آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان قابل تحقق است.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه، خیرین مدرسه ساز را الگوی نودوستی و انسان دوستی در جامعه دانست و اظهار داشت: کار خیرین برای مسئولین جامعه تاثیرات زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این مسیر بهتر است فقط به جای ساخت مدارس، به فکر بهسازی و هوشمندسازی برای شناخت و پرورش استعداد دانش آموزان باشیم، افزود: در مجلس دهم شورای اسلامی تصمیمات خوبی به سود آموزش و پرورش کشور گرفته شد.

همتی قانون معافیت عوارض زمینهای تغییرکاربری آموزش و پرورش را یکی از این موارد در مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: این مصوبه کمکی به آموزش و پرورش است تا این امکانات را به بهترین شکل مدیریت و به منبع درآمدی پایدار برای خود تبدیل کند.

وی افزایش حقوق پلکانی فرهنگیان و نظام رتبه بندی معلمان را دیگر توجهات مجلس شورای اسلامی به این نهاد آموزشی برشمرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که 70 درصد فضای آموزشی در این حوزه انتخابیه مستهلک یا درحال تخریب است ،یادآورشد: این فضاها شرایط مناسب برای استفاده به عنوان مدرسه را ندارد.

همتی با اشاره به این که در استان سمنان حدود 40 مدرسه 2نوبته وجود دارد که 28 مدرسه از این تعداد در شهر سمنان واقع است، بیان داشت: 33 درصد دانش آموزان استان سمنان در شهرستان سمنان تحصیل می کنند.

وی تاکید کرد: جمیع این شرایط نشان می دهد آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیازمند توجه ویژه است که بخشی از این نیازها می تواند از سوی خیران برطرف شود.

وی یادآور شد: برنامه ریزی شده است تا ظرف چهار هفته آینده چهار طرح فضای آموزشی خیرساز در سمنان کلنگ زنی شود که در برخی از این فضاها، مشارکت دولتی، خیران و برخی واحدهای تولیدی در کنار هم قرار دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نتیجه مشارکت خیران مدرسه ساز تنها ایجاد فضاهای آموزشی نیست، بلکه این افراد الگوی جامعه در امور خیر و حوزه فرهنگ هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار