آنتوان چخوف با تاتر« خواستگاری » به نیشابورآمد

نیشابور (پانا )- نمایش کمدی « خواستگاری » به نویسندگی آنتوان چخوف و کارگردانی بانوی هنرمند نیشابوری در محل تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه رفت

کد مطلب: ۸۳۵۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آنتوان چخوف  با تاتر« خواستگاری »  به نیشابورآمد

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد : سال هاست که هنرمندان خوش قریحه وبا ذوق تئاتراین دیار هنر خیز توانسته اند آثاری در خورشان و فاخر را تولید و عرضه نمایند واجرای تئاتر در سطح شهرستان نیشابور همیشه با اقبال همشهریان هنردوست همراه بوده است که در دومین جشنواره نمایشنامه خوانی نیشابور به عنوان نمایش برگزیده انتخاب که و نمایش کمدی« خواستگاری » نیز از این آثار است که با همکاری انجمن هنرهای نمایشی نیشابور به روی صحنه رفته است.

حمیدرضا آتشی گفت : نمایش کمدی« خواستگاری » توسط آنتوان چخوف به رشته تحریر و توسط بانوی هنرمند نیشابوری آرزو نصیری نسب کارگردانی شده و در این نمایش بازیگران صاحب نام نیشابوری: سیدجواد حسینی ، هادی سکاکی آرزو نصیری نسب در آن به ایفای نقش می پردازند و دکور را حمید عمارلو، طراح پوستر:امید شوری وساخت تیزر راجعفر عمارلو و سجادمنصوری به عنوان عوامل همکاری دارند.

وی به داستان نمایش کمدی« خواستگاری » اشاره کرد وخاطرنشان کرد : نمایش کمدی" خواستگاری" نوشته آنتوان چخوف است که در آن یک پارادوکس درباره مراسم خواستگاری وجود دارد وبازگوکننده یک مراسم خواستگاری است که توسط دختر و پسر بی ارزش می‌شود! اما سعی شده که ارزشمند بودن این گونه مراسم نیز به مخاطب نشان داده شود!

آتشی یادآورشد:چخوف به‌گونه‌ای می‌نویسد که تو بتوانی نمایش‌نامه‌های او را در هر زمان و مکانی اجرا کنی واو روابط پیچیده آدم‌ها را طوری بیان می‌کند که قابل موشکافی و درک برای همه باشد. چخوف با شناخت کامل از موجودی به نام انسان او را موردبررسی و حتی جراحی قرارداده وچگونگی این روابطش را به نقد می کشد.شخصیت های او برای همه آشنا وملموس هستند چرا که از بین اقشار مختلف جامعه انتخاب شده اند .

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد : نمایش کمدی« خواستگاری » از 15 الی 25تیر97 از ساعت 6 عصر در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم هنرمندان ومردم فرهنگ و هنر دوست نیشابوری به روی صحنه رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار