در گفت وگو با پانا

فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس:‌ پیشنهادهای مناسب برای تامین سریعتر ارز تولید به هیات دولت ارایه می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مجلس با اشاره به برگزاری جلسه‌هایی میان تولیدکنندگان داخلی و اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی می‌گوید درخواست تولیدکنندگان و پیشنهادها درباره راه‌های تسریع تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه تولید به هیات دولت ارایه می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس:‌ پیشنهادهای مناسب برای تامین سریعتر ارز تولید به هیات دولت ارایه می‌شود

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد:‌ هنوز مشکل‌های زیادی در تامین ارز برای واردات مواد اولیه و ارز حاصل از صادرات وجود دارد و سامانه نیما نتوانسته است کار تخصیص ارز به واردکنندگان یا صادرکنندگان را به درستی اجرایی کند.

وی با اشاره به مشکل‌هایی که برای گشایش ال سی وجود دارد اظهار کرد:‌ دشواری‌های بانکی و ارزی که برای تولید وجود دارد باید به تدریج مرتفع شود و در این زمینه کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس نیز آمادگی دارد تا با برگزاری نشست‌هایی پیشنهادهای تولیدکنندگان را مورد بحث و بررسی قرار دهد وبه مسئولان اجرایی کشور منتقل کند.

فولادگر درباره توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع پائین دستی نیز تصریح کرد:‌ صنعت پتروشیمی از محل ارز حاصل از صادرات بخشی از برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال می‌کند و بخشی هم باید از محل جذب سرمایه‌گذاری خارجی جبران شود و تا شرایط تحریمی حاکم نشده است باید قراردادهایی را برای جذب سرمایه‌گذاری منعقد کنند.

استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در تامین مالی صنعت پتروشیمی

وی با بیان اینکه قبل از سخت‌تر شدن وضع تحریم‌ها باید به راهکارهای اجرایی در این زمینه اندیشید، عنوان کرد:‌ بازار سرمایه یکی از راه‌های مهم برای تامین سرمایه‌ در صنعت پتروشیمی و صنایع پائین دستی آن است و با وجود آنکه شرکت‌های پتروشیمی در بورس حضور دارند تاکنون از این ظرفیت چندان استفاده نشده است.

وی افزود: درصورت تشدید تحریم‌ها باید از ظرفیت تامین مالی داخلی برای طرح‌های توسعه‌ای در این صنایع استفاده شود و تسهیلات بانکی تنها یکی از این شیوه‌های تامین مالی است که متاسفانه در ایران تمرکز زیادی بر روی آن وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار