پدر و مادرها جز مجازات معاون مدرسه خواستار پاسخگویی دیگر مسئولان مدرسه هستند

اولین مواجهه اولیا با معاون خاطی مدرسه معین تهران؛ جلسه بعدی دادگاه نیز غیرعلنی است

پدر یک دانش‌آموز: مدیر آموزش و پرورش منطقه پیگیر خواسته ما بود اما مجبور به استعفا شد

تهران (پانا) - »پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر شده بود و ما تصور می‌کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش دکتر بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه دچار مشکل شده است.»

کد مطلب: ۸۳۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین مواجهه اولیا با معاون خاطی مدرسه معین تهران؛ جلسه بعدی دادگاه نیز غیرعلنی است

دور شدن از ماجرا چیزی از تلخی آن کم نمی‌کند. آن‌ها و فرزندان‌شان آسیب‌دیده‌اند و حتی در روز دادگاه، به جای هر چیز دیگر از تلخی‌ای که همراه‌شان است صحبت کنند. امروز جلسه دوم دادگاه ناظم خاطی مدرسه معین تهران برگزار شد. معاون این مدرسه، متهم است به تعرض جنسی، یا اجبار به تعرض جنسی یا یک اتهام شبیه به همین‌ها که از آن‌جایی که دادگاه غیرعلنی است رسما مشخص نیست. پدر و مادرهای عده‌ای از دانش‌آموزان مدرسه بیشتر از یک ماه پیش در گفت‌وگوهای پرتعدادی پرده از اتفاقاتی که در مدرسه معین افتاده بود برداشتند و معاون مدرسه را متهم کردند که غیر از اجبار به کارهای غیراخلاقی، به دانش‌آموزان مشروب و سیگار داده است. رسیدگی به این اتهام‌ها از همان زمان آغاز شده اما امروز اولین روزی بود که پدر و مادرهای برخی دانش‌آموزان با متهم در دادگاه رودر رو شدند. 8 خانواده از 24 خانواده شاکی در دادگاه غیرعلنی امروز حاضر شدند و البته همان‌طور که نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش پیش از این به پانا گفته بود دو نفر از مسئولان مدرسه هم در دادگاه حاضر بودند.

اگرچه غیرعلنی بودن دادگاه باعث شده است که اطلاعات چندانی از روند برگزاری دادگاه وجود نداشته باشد اما یک منبع به پانا گفته احتمال دارد یک جلسه غیرعلنی دیگر وجود داشته باشد و بعد از آن حکم صادر شود. پدر و مادر آسیب‌دیدگان دانش‌آموز امیدوارند با تنبیه خاطی روحیه از دست رفته دانش‌آموزان به آن‌ها برگردد. کریمی، یکی از والدین به پانا گفت: «ما می‌خواهیم که هر چه زودتر نتیجه مشخص شود تا روحیه فرزندان‌مان برگردد. امروز جلسه دوم دادگاه است که به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و اولیا در جلسه اول حضور نداشتند.»

آن‌ها هم‌چنان از سرعت رسیدگی به مساله شکایت دارند. مادر یکی از دانش‌آموزان گفت: «از روز اولی که این اتفاق برای پسرم افتاد پیگیر ماجرا شدم اما متاسفانه هنوز نتیجه‌ای نیافتم. از زمانی که فرزندم را به دادگستری معرفی کردند تا برای بررسی موضوع پیگیر ماجرا شود، روحیه خوبی ندارد و من تقاضا دارم هرچه زودتر مسئولان برای به نتیجه رسیدن این موضوع ما و خانواده‌های دیگر را همراهی کنند.»

آن‌ها همگی مصرانه خواستار تنبیه قاطع معاون مدرسه هستند و برخلاف بعضی شبهه‌های ایجاد شده قصد ندارند از پیگیری پا پس بکشند. ملکی که به عنوان نماینده اولیا و مربیان این مدرسه در دادگاه حضور داشت به پانا گفت:‌ «بحث تعرض جنسی به هیچ یک از دانش‌آموزان این مدرسه ثابت نشده است اما ما به شدت پیگیر جزییات این ماجرا هستیم. دادگاه خواستار مجازات فرد خاطی است اما ما پیگیر هستیم تا اخلاق و رفتار مسئولان دیگر مدرسه نیز از نظر روانشناسی بررسی شود.»

به نظر می‌رسد که اولیا صرفا به مجازات معاون مدرسه راضی نیستند و خواستار بهبود نظارت بر مدارس هستند. نظارت‌هایی که می‌توانست از برخورد با همین مدرسه معین آغاز شود. ملکی گفت: «عدم نظارت، نبود فضای مناسب،‌ عدم به کارگیری نیروهای کارآمد،‌ نبود دوربین مداربسته و عدم توانایی اداره مدرسه از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه تاکنون برخورد مناسبی از سوی مسئولان صورت نگرفته است. مدرسه تعطیل نشد و دانش‌آموزان طبق روال امتحانات خود را سپری کردند. مدرسه معین در 3 دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم فعالیت می‌کرد که فعالیت آن در دوره اول متوسطه متوقف شد.»

مدیر آموزش و پرورش پیگیر خواسته‌ها ما بود اما مجبور به استعفا شد

ملکی مدعی است که ناصر کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 به دلیل فشارها بر سر همین مساله مجبور به استعفا شده است. او گفته: «کوهستانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 مصرانه و جدی پیگیر خواسته اولیا بود اما مجبور به استعفا شد.» به گفته او، اولیا با هزینه خودشان دانش‌آموزان را تحت پوشش مشاوره‌ای قرار می‌دهند و خودشان به این مراکز مراجعه کرده‌اند. جز برخورد با خاطی، آن‌ها خواستار برخورد با مسئولان مدرسه هم هستند. خواسته‌هایی که می‌شود در جملات آخر ملکی جست‌وجو کرد: «هزینه‌ای که برای شهریه می‌دهیم انتظار داریم مدرسه امانت‌دار فرزندان ما باشد و اکنون نیز خواستار جوابگویی مدرسه و هیات موسس هستیم.»

مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار