ابتکار: اشتغال آفرینی بانوان سرپرست خانوار رویکرد اصلی دولت دوازدهم در حوزه بانوان است

سمنان (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: سیاست اصلی و رویکرد دولت در حوزه زنان، توان‌افزایی بانوان سرپرست خانوار از لحاظ اقتصادی و اشتغال آفرینی است.

کد مطلب: ۸۳۵۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: اشتغال آفرینی بانوان سرپرست خانوار رویکرد اصلی دولت دوازدهم در حوزه بانوان است

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری صبح شنبه در آغاز سفر یک‌روزه به استان سمنان و در بازدید از نمایشگاه و کارگاه صنایع‌دستی بانوان سرخه‌ای، ضمن بیان اینکه دولت دوازدهم تأکید ویژه‌ای بر روی توان‌افزایی زنان به‌خصوص بانوان سرپرست خانوار دارد، گفت: حمایت از زنان برای ارتقای وضعیت اقتصادی‌ آنها از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به آن‌ها برای تولید و فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه رویکرد دولت دوازدهم توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار است، افزود: یکی از مسائلی که دولت بر روی آن تأکید ویژه‌ای دارد، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مختلف در حوزه بانوان است که در این راه شناسایی و بررسی راه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند صنایع‌دستی، آی تی و ... مد نظر است.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه استفاده از آی تی و آی سی تی به مثابه دو ظرفیت در راستای توسعه اشتغال بانوان در کنار مشاغل خانگی و صنایع‌دستی، دارای اهمیت است، گفت: دولت با درک این اهمیت نسبت به برگزاری همایشی موسوم به نقش آی تی و آی سی تی در اشتغال بانوان مبادرت ورزیده است.

ابتکار بابیان اینکه این همایش طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، ابراز کرد: همایش نقش آی تی و آی سی تی یا به‌عبارت‌دیگر مشاغل دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف شناسایی و بررسی راه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه در اشتغال بانوان به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های آن به‌خوبی بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی از محورهای این همایش امکان‌سنجی بهره‌گیری از فناوری در اشتغال پایدار بانوان و در نهایت ارتقای وضعیت اقتصادی آن‌ها به‌خصوص زنان سرپرست خانوار است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بسترسازی در راستای ایجاد امکان بهره‌گیری از آی تی و آی سی تی را ستودنی عنوان کرد و گفت: این رویکرد مثبت در کنار همراهی و همدلی موجود در بین دستگاه‌های ذی صلاح به توسعه اشتغال زنان منجر خواهد شد.

ابتکار بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که آی تی سی و آی تی در اختیار بانوان و مشاغل خانگی آن‌ها قرار می‌دهد، امکان بازاریابی، تبلیغات، ارائه محصولات در ابعاد استانی، فرااستانی و حتی جهانی و ارتباط با دیگر مشاغل و منابع است که در هر صورت می تواند به ارتقای وضعیت شغلی بانوان بینجامد.

وی در پایان، هم‌افزایی بین‌بخشی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در مقوله اشتغال بانوان را خواستار شد و گفت: تشکل‌های و سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی می‌توانند در این بخش ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار