برنامه عملیاتی مشترک در جهت توسعه چالدران تهیه و اجرایی می شود

ارومیه (پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی تسهیل اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان چالدران گفت: با مشارکت بنیاد علوی ، برنامه عملیاتی مشترک در جهت توسعه شهرستان چالدران تهیه و اجرایی می شود.

کد مطلب: ۸۳۵۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه عملیاتی مشترک در جهت توسعه چالدران تهیه و اجرایی می شود

تقی کهوریان در نشست دستگاههای اجرایی استان با مدیران بنیاد علوی در جلسه تسهیل گری اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان چالدران گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و ارتقاء شاخص های توسعه، حرکت بزرگی در راستای محرومیت زدایی در این شهرستان آغاز شده که با حضور بنیاد علوی و در کنار اقدامات استانی این حرکت تاثیرگذاری عمیق تر و گسترده تری خواهد داشت.


وی افزود:کمبود امکانات ، نبود زیرساخت های آموزشی ، درمانی و اقتصادی و کاهش درآمد های معیشتی خانوارها ازعوامل اصلی مهاجرت است و باید با تکمیل زیرساخت ها و توسعه فعالیتهای اقتصادی با ارتقاء شاخص ها، کیفیت زندگی را در این شهرستان بهبود بخشبد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت:چالدران از ظرفیت بزرگ گردشگری، تاریخی و طبیعی وهمچنین کشاورزی برخوردار است که برای بهره برداری از این ظرفیت ها تکمیل زیرساخت ها از جمله راههای دسترسی ، زیرساخت های خدماتی آب ، برق و گاز، افزایش سرانه فضاهای آموزشی ، درمانی ضروری است که ازاولویت های مهم در این اقدام مشترک قرار دارد.


تقی کهوریان افزود: در جهت تسریع برنامه های توسعه ای در شهرستان چالدران در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات عمرانی، زیربنایی با منابع اعتباری بنیاد علوی تلفیق و پروژه های مشترک اجرایی می شوند.


وی همچنین در خاتمه این جلسه در خصوص نتایج این نشست گفت: بنیاد علوی از زیرمجموعه های توانمند در بنیاد مستضعفان است که در مراحل تهیه طرح جامعی برای رفع محرومیت و شتاب دادن به روند توسعه شهرستان با عنوان برنامه پیشرفت و آبادانی هستند و با تلفیق دیدگاهها و منابع اعتباری بنیاد و اعتبارات استان هم افزایی خوبی در جهت جبران عقب ماندگی های در این منطقه شکل می گیرد.


معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار ادامه داد: در این جلسه مقرر شد دستگاههای اجرایی استان اطلاعات مرتبط با شاخص های شهرستان و طرح ها و برنامه های در دست اجرا را در جهت تکمیل مطالعات مشاور در اختیار بنیاد علوی قرار دهند و در جلسات ماهانه، روند پیشرفت برنامه ها و اولویت بندی طرح ها را بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار