قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با پانا خبر داد

اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل در آستانه اجرای آزمایشی

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان نظام پرستاری تصویب طرح پوشش بیمه‌ای مراقبت پرستاری در منزل را گامی در جهت اشتغال پرستاران عنوان کرد و گفت اجرای آزمایشی این طرح به زودی در تعدادی از بیمارستان‌های وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی و تعدادی از مراکز منتخب مراقبت در منزل آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۵۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل  در آستانه اجرای آزمایشی

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا درباره مصوبه اخیر شورای عالی بیمه برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل گفت: در سال 1378 مراکز پرستاری در منزل ایجاد شدند و نزدیک به هزار مرکز تاسیس شدند اما چون خدمات این مراکز تحت پوشش بیمه نبود و مردم هم شناخت کافی از مراکز نداشتند، خیلی موفق نبودند و معمولا بیش از 90 درصد خدماتی که مردم در حوزه پرستاری در منزل می‌گرفتند از سوی افراد غیرحرفه‌ای یا غیرمجاز ارائه می‌شد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: اواخر سال 95 تعرفه‌های مراقبت پرستاری در منزل تعیین شد. هر چند از نظر ما در سازمان نظام پرستاری تعداد خدماتی که تعرفه‌گذاری شد، غیرواقعی بود و به این موضوع اعتراض کردیم اما مصوبه اخیر شورای عالی بیمه به منظور تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل گام مثبتی است که اگر این خدمات تحت پوشش قرار بگیرد تأثیر خود را در حوزه پرستاری نشان می‌دهد و می‌تواند به نفع مردم باشد و مردم خدمات ایمن و تحت پوشش بیمه را دریافت ‌کنند.

وی ادامه داد: خدماتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که از سوی مراکز قانونی ارائه شود. با توجه به اینکه مراکز خدمات مراقبت پرستاری در منزل پروانه و مجوز فعالیت دارند و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند در نتیجه به مردم پاسخگو هستند.

شریفی‌مقدم تصریح کرد: تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مراقبت پرستاری در منزل علاوه بر اینکه از نظر هزینه‌ها برای بیماران مقرون به صرفه است برای دولت نیز کاهش بار هزینه‌ها را به دنبال دارد همچنین گشایشی در زمینه اشتغال پرستاران به شمار می‌رود.

در هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت که هفته اول تیرماه سال جاری به ریاست وزیر بهداشت و با حضور اعضای این شورا برگزار شد، درباره ۷ مصوبه تصمیم‌گیری شد که یکی از آنها اجرای آزمایشی حمایت بیمه‌ای از خدمات پرستاری در منزل بود که در این جلسه به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار