رئیس اداره سواد آموزی استان خراسان جنوبی خبر داد

میانگین نرخ با سوادی در خراسان جنوبی 96 درصد است

بیرجند (پانا) - رئیس اداره سواد آموزی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین  نرخ با سوادی در خراسان جنوبی 96 درصد است گفت: این میانگین درسطح کشور 95 درصد می باشد و خراسان جنوبی در این امر از میانگین کشوری بالاتر است.

کد مطلب: ۸۳۵۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
میانگین نرخ با سوادی در خراسان جنوبی 96 درصد است

مهدی احمد نژاد رئیس اداره سواد آموزی استان خراسان جنوبی در شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بیرجند با قدردانی از مسئولان شهرستانی بابت برگزاری جلسه به صورت مستقل از شورای آموزش و پرورش استان ، گفت: در دوره های آموزش رسمی که برای دانش آموزان برگزار می شود ، تا پایه ششم ابتدایی4 هزار و 800 ساعت آموزش داده می شود .

احمد نژاد گفت:این میزان ساعت در دوره های آموزش غیر رسمی یا همان سوادآموزی ، هزار ساعت می باشد.

رئیس اداره سواد آموزی استان خراسان جنوبی در خصوص مزایا و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سوادآموزان و آموزش دهندگان گفت: هر آموزش دهنده می تواند به ازای آموزش یک نفر سواد آموز در دوره سواد آموزی که معادل پایه سوم ابتدایی است، 810 هزار تومان پاداش دریافت کند.

وی ادامه داد: برای آموزش دهندگانی که بتوانند یک سواد آموز را تا پایه ششم ابتدایی آموزش دهند نیز ، 860 هزار تومان پاداش در نظر گرفته شده است و همچنین به سواد آموزانی که به صورت داوطلب و انفرادی اقدام به تحصیل کنند ، 760 هزار تومان پاداش پرداخت خواهد شد.

احمد نژاد از وجود 8 هزار بی سواد بین 10 تا 49 سال در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: میانگین نرخ با سوادی در خراسان جنوبی 96 درصد است و این میانگین درسطح کشور 95 درصد است و خراسان جنوبی در این امر از میانگین کشوری بالاتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار