استاندار البرز: سازمان "صمت" البرز پاسخگوی دغدغه مردم در حوزه قیمت ها باشد

کرج (پانا) - استاندار البرز گفت: باید با مردم شفاف برخورد کرد و با مدیریت صحیح و معقول جو کاذب تنش ها که بنا بر شرایط کنونی و در جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار علیه ایران حاکم است، از بین برد.

کد مطلب: ۸۳۵۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار البرز: سازمان "صمت" البرز پاسخگوی دغدغه مردم در حوزه قیمت ها باشد

محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که صبح شنبه در حوزه استاندار برگزار شد ضمن تبیین شرایط ویژه کشور و حساسیت های موجود افزود: ضرورت دارد که مدیران ذی ربط، فرمانداران، تعاونی ها و تشکل ها با جدیت بیشتری در حوزه تنظیم بازار ورود کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی و رصد دقیق بازار الزامی است ادامه داد: باید با آرامش کامل در شرایط فعلی، بازار را به گونه ای مدیریت کرد که علاوه بر تنظیم بازار، حرمت ها نیز حفظ شود.

نجفی گفت: در این شرایط نباید به اصناف با نگاه متخلف نگاه کرد چراکه بخش بزرگی از آنها در کنار دولت درصدد ایجاد آرامش در بازار بودند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از اصناف نیز با سو استفاده از جو حاکم، بر تشدید تنش ها افزوده و بخش بزرگی از کالاهای اساسی را انبار کردند.

استاندار البرز با بیان اینکه سازمان های نظارتی باید متخلفان را شناسایی و معرفی کنند اضافه کرد: دستورالعمل های ابلاغی حاکی از آن است که سازمان حمایت از مصرف کننده مسئول تعیین قیمت ها می باشد.

وی گفت: درج قیمت ها یک تکلیف و نظارت بر آن مسئولیت مدیران، تشکل ها و اصناف است.

استاندار البرز افزود: در خصوص تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی نیز نظارت کافی صورت خواهد گرفت البته با توجه به شرایط موجود زمان تعیین شده نیز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با دقت کامل بر جزئیات اقدامات صورت گرفته در کشور درصدد ایجاد اختلال در برنامه اقتصاد داخلی ما است خاطرنشان کرد: با تخلفات باید به جد برخورد شود و با آرامش جو کاذب تنش ها را مدیریت کرد.

نجفی گفت: باید در مواجهه با موانع و مشکلات، تصمیم معقول و حساب شده گرفت تا از فشارها جلوگیری کرد.

وی افزود: ضرورت دارد که با مردم روشن و شفاف برخورد کرد و پاسخگوی دغدغه های مردم باشیم و در این راستا سازمان صمت استان با فعالیت سامانه پاسخگو، مسئولیت خطیری بعهده دارد.

استاندار البرز تاکید کرد: اکنون کشور در حوزه ذخیره کالاهای اساسی و ارز برای واردات کالاهای ضروری هیچ گونه کمبودی ندارد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ذخایر برای دو سال آینده پیش بینی می شود.

وی گفت: اکنون فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان و اصناف فراهم شده چراکه می توانند با حمایت از کالای ایرانی به دغدغه های گذشته مبنی بر واردات کالای بی کیفیت خارجی، پایان دهند.

استاندار البرز به وضعیت بازارچه گلشهر که چندی پیش دچار حریق شد اشاره کرد و افزود: به طور سرزده از بازارچه بازدید شد و دستور لازم برای رسیدگی به وضعیت این مکان و دست فروشان آسیب دیده، داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار