مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزا؛

استان قزوین در مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان موفق عمل کرد

قزوین (پانا) - مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی کشور گفت: ۱۲ استان کشور در معرض تهدید بیماری فوق حاد پرندگان است که قزوین در این راستا موفق عمل کرده است.

کد مطلب: ۸۳۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
استان قزوین در مقابله با بیماری فوق حاد پرندگان موفق عمل کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، اکبر قانعی در دیدار با استاندار قزوین که با حضور مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد گفت: ۱۲ استان کشور در معرض تهدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد که در ۷ استان تهدید جدی است و بیماری در آن بیشتر دیده شده است.

وی اضافه کرد: برای هماهنگی بیشتر در مبارزه با این بیماری طرح جامعی تهیه شده که از اول مهرماه در سراسر کشور اجرایی می شود.

مسئول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی کشور تصریح کرد: بیماری فوق حاد پرندگان یک تهدید است اما با تمهیدات پیش بینی شده می توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم تا صنعت مرغداری در کشور به روز شود.

قانعی یادآورشد: باید در این شرایط کمک کنیم تا صنعت مرغداری که می تواند به یک صنعت صادراتی مهم تبدیل شود آسیب های خود را شناخته و برای مقابله با آن آماده شود.

وی گفت: تولید مرغ سالم با محور صادرات می تواند این صنعت را به شکوفایی رسانده و به رونق کسب و کار این صنعت کمک کند.

وی اظهارداشت: استان قزوین که جایگاه مهمی در تولید مرغ تخم گذار و اجدادی دارد در سال گذشته توانست با مدیریت منطقی از بحران عبور کند و به همین دلیل قرار است به عنوان پایلوت در طرح امسال در برنامه ها مشارکت جدی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار