سالانه ۱۰۰۰ تن عسل از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر می شود

ارومیه (پانا)-– معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صدور سالانه هزارتن عسل از استان به خارج از کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۵۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۱۰۰۰ تن عسل از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر می شود

فضل الله قریشی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۲۱ هزارتن ۲۷ درصد از عسل کشور را تولید می کند اظهارداشت: استان با داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار کندوی مدرن و بومی چندین سال متوالی است رتبه اول کشور در تولید عسل را داراست.

وی با بیان اینکه سالانه از میزان عسل تولیدی هزارتن به خارج از کشور به خصوص عراق، مالزی، ترکیه، کویت، عمارات و چین و نیز سایر کشورهای خارجی صادر می شود افزود: متاسفانه بخشی از عسل تولیدی بدون بسته بندی به ترکیه قاچاق شده و با اسم و بسته بندی این کشور در بازارهای خارجی عرضه می شود.

قریشی با بیان اینکه امسال با ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد و پرورش ملکه زنبور عسل به همت تشکل های زنبورداری استان زنجیره تولید عسل را در کشور تکمیل شده است افزود: هم اکنون سه هزار ملکه زنبور عسل پرورش داده شده که تحول خوبی در این بخش به شمار می رود.

وی در خصوص وضعیت تولید گوشت قرمز و سفید در استان اظهارداشت: در حال حاضر ۴۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز به همراه ۸۴ هزارتن گوشت مرغ در استان تولید می شود که جوابگوی نیاز مردم استان بوده و بخشی نیز به سایر استانها ارسال می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تعداد واحدهای تولید مرغ گوشتی در استان را ۷۲۷ واحد عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین ۷۱ واحد گوشت مادر گوشتی، ۳۲ واحد تخمگذار نیز در استان وجود دارد.

قریشی اضافه کرد: با بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سنگین از جمله ۸۲ هزار راس گاومیش، ۳۰ درصد جمعیت گاومیش کشور را داراست و سالانه ۶۰ هزار تن شیر و سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت گاومیش در این استان تولید و روانه بازار می شود.

وی گفت: همچنین استان با داشتن نخستین مرکز پرورش و اصلاح نژاد گاومیش شمال و شمال غرب کشور نقش مهمی در این صنعت دارد که بخشی از تولیدات در بخش نیز به کشورهای خارجی صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار