معافیت کارآفرینان از پرداخت حق‌بیمه سهم دولت

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از معافیت پرداخت حق‌بیمه سهم دولت از سوی کارفرمایان و کارآفرینان فعال در حوزه صندوق کارآفرینی امید خبرداد.

کد مطلب: ۸۳۵۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معافیت کارآفرینان از پرداخت حق‌بیمه سهم دولت

به گزارش صدا و سیما، محمدرضا واعظ‌ مهدوی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با صندوق کار‌آفرینی امید افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه کسانی که در قالب برنامه اشتغال فراگیر روستایی و فعالیت‌های مربوط به کارآفرینی با دریافت تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی مشغول به کار می‌شوند صندوق بیمه اجتماعی حق سهم بیمه دولت این افراد را پرداخت می‌کند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه سهم بیمه کارگر براساس تصمیم صندوق شامل دریافت تسهیلات خواهد شد گفت: بطور کلی بیمه‌های اجتماعی یک پوشش حفاظتی مهم برای جامعه در برابر نوسان‌های اقتصادی و اجتماعی فراهم می‌کند.
واعظ مهدوی با اشاره به اینکه بیمه‌های اجتماعی حاصل همکاری بیمه‌شدگان و کارفرمایان است، ادامه داد: روستائیان و عشایر جزء مشاغلی هستند که کارفرما ندارند بنابراین بیمه اجتماعی این اقشار با مشکل‌های جدی مواجه است.
وی با اشاره به الگوی تعریف‌شده در ایران از سال 1384 برای بیمه روستائیان و عشایر که در نوع خود الگوی منحصر به فرد است افزود: در این مدل دولت جایگزین کارفرما می‌شود و به معنای دیگر سهم حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را پرداخت می‌کند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرضمن اشاره به اینکه بیمه مرتبط با کار است، یادآورشد: افراد در هنگام اشتغال پس‌اندازی انجام می‌دهند که شکل سیستماتیک این روش «بیمه» نام دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار