رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد: وکیل قلابی دستگیر شد

کرج (پانا) - رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا ، با به کارگیری ترفندهای متقلبانه از دارندگان پرونده های قضائی و حقوقی کلاهبرداری می کرد، خبر داد .

کد مطلب: ۸۳۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد: وکیل  قلابی دستگیر شد

سرهنگ جواد صفایی با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده شکایت از دادگستری استان البرز به پلیس آگاهی مبنی بر این که شاکی پرونده از سوی فردی که خود را وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا معرفی می کرد، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: اظهارات شاکی حاکی از آن بود که متهم با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری و ارائه کارت وکالت کانون وکلا، مبلغی برای انجام کارهای حقوقی وی دریافت و بدون این که کاری برای وی انجام دهد، متواری شده و در حال حاضر هیچ اطلاعی از او ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ صفایی افزود: ماموران در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده های قضائی و انتظامی را جمع آوری و متهم را برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود اما؛ در مواجهه با مدارک و مستندات موجود، به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که تا کنون از 6 نفر در استان های مختلف، با ارائه کارت جعلی کانون وکلا و استفاده از سربرگ های وکالت در قبال انجام کارهای حقوقی آن ها مبلغ 100 میلیون ریال دریافت کرده و برای این که اعتماد آن ها را جلب کند چندین بار با آن ها به دادگاه می رفت و پس از چندین مرحله رفت و آمد ادعا می کرد تلاش خود را کرده و پیگیری پرونده بی نتیجه است.

سرهنگ صفایی با بیان این که نامبرده تا کنون مبلغ 600 میلیون ریال از طعمه های خود کلاهبرداری کرده است اظهار کرد: متهم پس از انتقال به مراجع قضائی، با صدور قرار وثیقه قانونی 8 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار