مدیر کل آموزش و پرورش گلستان: طرح نماد الگوی کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس است

گرگان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش گلستان طرح نماد را یک الگوی یک پارچه و همه جانبه و عزم ملی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مدارس دانست.

کد مطلب: ۸۳۵۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان: طرح نماد الگوی کاهش آسیب های اجتماعی  در مدارس است

دومین جلسه کمیته علمی- اجرایی طرح نماد با حضور 21 نفر عضو از 9 دستگاه عضو ائتلاف سند نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با دستور کار قرار دادن ارائه گزارش پروژه نماد توسط اداره کل آموزش و پروش برگزار شد.

احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه ضمن خیر مقدم و تشکر ازفعالیت های انجام شده در خصوص پروژه نماد، بر لزوم تداوم این طرح و اثربخشی و توسعه آن اشاره کرد و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با تعامل موثر با آموزش و پرورش وظایف خود را در زمینه سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش آموزان انجام داده و وارد عمل شوند تا در جهت توانمند سازی نیروی انسانی در استان و کشور توفیق حاصل شود .

وی به ضرورت هم افزایی بخش‌های مختلف درون سازمانی در جهت تحقق اهداف مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان تاکید کرد و از مدیران مدارس خواست، موضوع بسیار حیاتی کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار شورای مدرسه قرار داده و برای ارکان مختلف مدرسه برنامه های آموزش پیشگیری و توانمند سازی در طی سال طراحی و اجرا نمایند .

استفاده از شورای اجتماعی شهرستان‌ها، برقراری ارتباط با فرمانداران و تشکیل جلسات مشترک با آنها از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، برای گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری و افزایش مشارکت اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس بیان نمود و اظهار داشت: طرح نماد، یک الگوی یک پارچه و همه جانبه و یک عزم ملی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مدارس است.

در ادامه، رضا طبرسا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، گزارشی جامع و مفصل در خصوص اجرای پروژه بیان کرد و افزود: طی بازدیدی که توسط اسکندری، نماینده پروژه ملی صورت گرفت، در اجرای فاز نخست طرح فرآیند شناسایی و غربالگری دانش آموزان، 98% موفق بوده ایم که این توفیق مرهون تلاش مدرسان، مدیران و دبیران مجری طرح می باشد.

طبرسا اذعان داشت: در خلال اجرای طرح، چندین جلسه تخصصی ویژه دانش آموزان پر خطر با دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی استان، کمیته امداد و دادگستری برگزار شد و نتایج خوبی حاصل گردید.

این مقام مسئول، در پایان، ضمن بیان حدود انتظارات از دستگاه ها به منظور ادامه همکاری ها گفت: در سال تحصیلی 98-97 این طرح در 99 آموزشگاه برگزار خواهد شد و امید است تمامی مدارس استان تحت پوشش این سیستم ارجاع یک پارچه و مناسب قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار