رییس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره خبر داد:

درخشش همکار فرهنگی در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین

بوشهر/شبانکاره ( پانا) _ سومین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین از دوم تا چهارم تیرماه درسنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۵۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
درخشش همکار فرهنگی در جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه شبانکاره اظهار داشت: سومین دوره جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران‌زمین که در سنندج از دوم تا چهارم تیرماه با حضور 15 گروه از قومیت‌های مختلف ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: از نکات برجسته این جشنواره انتخاب همکار فرهنگی علیرضا رمضانی فرهنگی فرهیخته پژوهشگر موسیقی اقوام به عنوان سخنران و ‌برگزار کننده پانل تخصصی این جشنواره بین المللی بود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه این رویداد با هدف شناخت فرهنگ و هنر اقوام ایران‌زمین برگزار شد افزود: برگزاری این جشنواره‌ها به حفظ و تقویت انسجام ملی، وحدت و همبستگی، نشاط و بالندگی فرهنگی و تقویت فرهنگ، حفظ میراث بومی، گسترش و شناسایی هویت‌ها میان انواع فرهنگ‌ها کمک می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: در سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران‌زمین نه کشور و هفده پژوهشگر و موسیقی دانان جهان به این جشنواره دعوت شده بودند.

رئیس اداره اضافه کرد:علیرضا رمضانی همانند دوره‌های قبل سرپرستی موسیقی مناطق جنوب کشور را بر عهده داشت که امسال گروه موسیقی «آوای موج» از بوشهر برای اجرای صحنه‌ای انتخاب شد که خوشبختانه اجرای این گروه توانست رضایت مخاطبان و هیات اجرائی جشنواره را کسب کند.

لازم به ذکر است علیرضا رمضانی به عنوان نویسنده و پژوهشگر خلیج فارس تا کنون تالیفات برجسته ای پیرامون تاریخ و ‌فرهنگ و هنر در حوزه خلیج فارس داشته و هم اکنون مشغول نگارش مطالعه مردم شناختی آواهای مادرانه در استان بوشهراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار