نظری، مدرس دانشگاه: فضای مجازی از فضای حقیقی نیز حقیقی تر شده است

پانا (تبریز) - مدرس دانشگاه بر اهمیت آموزش قواعد زندگی در یک فضای مجازی که از فضای حقیقی نیز حقیقی تر به شمار می آید، تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۵۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نظری،  مدرس دانشگاه: فضای مجازی  از فضای حقیقی نیز حقیقی تر شده است

حجت الاسلام مجتبی نظری در اولین همایش رسانه و تبلیغ دینی در تبریز ابراز کرد: قدرت در موج اول به معنای بازو در موج دوم به معنای ثروت ودر موج سوم به معنای داشتن اطلاعات است و سرمایه گذاری برای هریک باید به میزان نیاز انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش قواعد زندگی در یک فضای مجازی که از فضای حقیقی نیز حقیقی تر به شمار می آید، گفت:فرهنگ نیز دربرابر قدرت یک رسانه ازجمله فضاهای مجازی تسلیم می شود و این به معنای ضرورت داشتن سواد رسانه ای است.

حجت الاسلام نظری با اشاره بر ورود نسل جوان در میادین جنگ رسانه ای عنوان کرد:نسل جوان اکنون در میادین جنگ هستند و به دلیل تاخیر ما امروز شاهد تلفات آن نیز هستیم چراکه آنان بدون داشتن دانش و سواد لازم وارد این میادین شده اند.

وی به اهمیت رسانه در تبلیغ دین تاکید کرد و گفت: یک رسانه هویت ساز است و به افکار مردم جهت می دهد به این دلیل ما میتوانیم با بهره گرفتن از این قدرت اقدامات موثری درخصوص تبلیغ دین در رسانه داشته باشیم.

استفاده از قدرت رسانه برای انتشار ارزش ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این همایش عنوان کرد: از قدیم الایام مسجد و منبر یک رسانه قوی و پویا بوده است و هم اکنون نیزجامعه نیازمند این رسانه برای تبلیغ دین است اما نمی توان رسانه تبلیغ دین را خلاصه دراین موارد کرد.
حجت الاسلام شهاب الدین حسینی ابراز کرد: امروز در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و حضور مبلغان دین در رسانه الزامی است.
وی ادامه داد:اصحاب رسانه باید در قالب رسانه های مکتوب،تصویری و فضای مجازی با فعالیت مستمر عرصه ای را برای تبلیغ دین به وجود آورند.
حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد:با ظهور انقلاب اسلامی بحث تبلیغ دین نیز ضرورت گرفت و اکنون برای انتقال پیام اسلام و مذهب به جهان نیازمند اقدامات اساسی برای تبلیغ دین هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص ضرورت مقابله با دشمنان از طریق رسانه تاکید کرد:از طریق اقداماتی مانند این همایش ها می توانیم درمقابل روی کار آمدن داعش، مکتب های من درآوردی نوظهور وسایر دشمنان ایستادگی و مقابله کنیم.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه رسانه تاثیر بسیاری در انتشار ارزش ها و فرهنگمان دارد،گفت:می توان از رسانه ها درقالب های مختلف برای منتشر کردن ارزش ها و باور های خود در سطح گسترده ای استفاده کرده و از این طریق زمینه ساز ظهور مولایمان شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار