لاوروف: روی ماندن ایران در برجام حساب کرده‌ایم

تهران (پانا) - وزیر خارجه روسیه می‌گوید 4+1 به غیرقانونی بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعتقادی راسخ دارد و مسکو هم به نوبه خود از ایران انتظار دارد که با توجه به تلاش 4+1 برای زنده نگاه داشتن برجام، در این توافق باقی بماند.

کد مطلب: ۸۳۵۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف: روی ماندن ایران در برجام حساب کرده‌ایم

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از نشست وزرای خارجه ۴+۱ و ایران در وین، در خصوص تصمیمات اخذ شده در این نشست با خبرنگاران سخن گفت.

۵+۱ که پس از ۱۸ اردیبهشت و خروج آمریکا از برجام به ۱+۴ تبدیل شد، امروز وزرای خارجه خود را برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام راهی وین کرده بود؛ پس از اتمام این نشست که رئیسش «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود، ۱+۴ گفت که برجام یعنی رفع تحریم‌های هسته‌ای و ادامه صادرات نفت ایران.

اروپایی‌ها فارغ از وعده و وعیدهای مندرج در این بیانیه، هنوز نگفته‌اند که برای متمایل کردن شرکت‌های خصوصی و بانک سرمایه‌گذاری اروپا به تجارت با ایران و درگیر شدن با تحریم‌های ثانویه وزارت خزانه‌داری آمریکا چه برنامه‌ای دارند.

وزیر خارجه روسیه هم پس از اتمام نشست وزرای خارجه از «در جریان بودن» اقدامات برای پیدا کردن راهی در مقابل تحریم‌های آمریکایی خبر داد و گفت: «کارشناسان ۵ کشور و ایران بدون در نظر گرفتن تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، در حال مطالعه بر روی راه‌های تجارت با ایران هستند.»

لاوروف افزود: «تهدید آمریکا به اعمال تحریم علیه ایران غیرقانونی است.»

آمریکایی‌ها البته تهدید نکرده‌اند و از ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شده‌اند؛ برخی تحریم‌ها ۹۰ روز پس از این خروج یعنی از ۱۵ مرداد و برخی دیگر از ۱۳ آبان اجرایی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار